fredag den 9. november 2012

Kender du det nye GPS-ur?

Efter 2 pauvre år løbemæssigt ser jeg allerede nu frem mod 2013. Heldigvis hænger den manglende lyst til at løbe 24 timers løb om 3 uger ikke sammen med en manglende lyst til at træne eller løbe ultraløb. Det handler "kun" om, at manglende træning giver manglende tro på egen indsats! Men det skal da lige siges, at jeg har printet ruteplanen fra hotellet i Oslo til Bislett ud i nat, så mon ikke jeg kommer afsted?

Sidste år blev spoleret af en diskusprolaps, der ikke ville forsvinde. Det tog 1 år, før jeg blev smertefri. Dette år har været præget af min mors uventede død, efterfulgt af en langvarig ankelskade der betød farvel til VM i Polen, og til sidst min fars 2 mdr. sygdom/død. Please, give a girl a break!!I aften, kl. 21 dansk tid, bliver der trukket deltagernavne ud til GUCR. Løbet, jeg gennemførte i 2010, og som jeg stadig er eneste danske kvinde, der har deltaget i.

Men er det mit ønskeløb for 2013? Det ville være løgn, hvis jeg svarede ja, for jeg ville langt hellere træne mod VM, men sådan blev det altså ikke. Jeg vil tro, at Brian Larsen udtager holdet kort tid efter nytår, når Aarhus Indoor har været afholdt. VM finder sted d. 11.-12. maj, så det giver 4 mdr. forberedelse til de udvalgte løbere. Jeg vil dog tro (eller håber i hvert fald), at de, der er sikre på udtagelse, allerede har fået besked, så de har længst mulig forberedelsestid.

I morges læste jeg 'Berlingske Business', hvor der var en interessant artikel om et nyt GPS-ur, der kommer på markedet kort før jul. Det er 5 tidl. Nokia-ansatte, der har udviklet uret. Artiklen fortæller ikke noget om urets funktioner, batterilevetid, pris osv. Kun at det er for seriøse løbere og vil blive forhandlet hos 'Løberen', 'Marathonsport' samt på 'Endomondo'. Sidstnævnte sted skyldes, at data uploades til Endomondo i stedet for en speciallavet hjemmeside a la Garmin Connect. Jeg håbede, at artiklen kunen findes på Berlingskes hjemmeside, men det er ikke tilfældet endnu. Til gengæld lå der en artikel fra september måned om Leikr-uret.

Opdatering: Link til urets hjemmeside + forudbestilling Pris: 3125 kr. Batterilevetiden er kun op til 6 timer ved brug af GPS, så det vil helt sikkert ikke have min interesse!

2 kommentarer:

  1. Og så er du blevet bedstemor!

    Anne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Anne. Der var ikke kun dårlige nyheder i 2012 :-)

      Slet