torsdag den 29. november 2012

Jeg må have sovet i timen!

Jeg ser med større og større glæde frem mod at komme i gang med træningen for alvor. Det er tydeligt at mærke, at lysten til ultraløb har genindfundet sig efter endnu et Annus Horribilis, denne gang med både dødsfald og en alvorlige ankelskade, der medførte afbud til VM.

Anklen er i orden, min slidgigtramte lænd med hang til diskusprolaps er pt. smertefri, og tungsindet er ved at dampe af. Jo, forudsætningerne for et super 2013 er bestemt tilstede :-)

Bislett venter om få dage, og jeg må jo indrømme, at det er et lille bump på vejen. Det passer ikke til min mentalitet at stille op i et løb totalt ukampklar. Jooo, i mindre god form er før sket, men slet ikke i samme grad som nu! Så det er et løb, der bare skal overståes (på den gode måde), før jeg kan begynde træningen mod nye mål. Og gode idéer og mål er der mange af! Også for mange så der skal prioriteres og ryddes lidt ud efterhånden, men i første omgang finder jeg de løb, der har min interesse.

Og her er det så, at jeg åbenbart har sovet i timen!! Jeg ved, at der i år blev afholdt et løb på Hærvejen i Løbeklubben på Facebook-regi, men det virkede lidt uorganiseret, og derfor var jeg ikke helt med på idéen, men jeg skal sandelig love for, at det slog rødder og har udviklet sig til et stor projekt for 2013. Hærvejsløbet fra Flensborg til Viborg, 291 km, bliver nu organiseret af DGI og Viborg kommune med Løbeklubben som samarbejdspartner, og det ser ud til at blive et meget spændende og velorganiseret løb.

Jeg har tidl. haft kig på Hærvejen som løberute som en form for aktiv sommerferie, men jeg kom aldrig videre med idéen. Derfor er min interesse vakt, og hvis det ikke lige var for GUCR, kunne det passe fint ind i min løbeplan. GUCR har jeg jo fuldført, selv om tiden ikke var som ønsket, så jeg er gået i tænkeboks, mens jeg venter på mere info om løbet i Jylland.

Nå ja, så har jeg iøvrigt også tilmeldt mig 6 timers løbet til Aarhus Indoor Run d. 5. januar. Ultrasæsonen åbner tidligt, og jeg glæder mig! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar