torsdag den 1. november 2012

NYCM på søndag

Det har på alle måder været 2 turbulente uger, og nu ser jeg frem til, at hverdagen vender tilbage. Siden søndag eftermiddag har jeg haft overnattende besøg, hvor de sidste (min søn, svigerdatter og barnebarn) er taget hjem i formiddags. Det har været lidt hårdt, for jeg har også passet min nattevagt bortset fra natten til onsdag, hvor begravelsen fandt sted. Nu er her ryddet op, og stilheden er faldet over min lejlighed igen. Jeg er helt sikkert i massivt søvnunderskud, også fordi jeg har sovet dårligere de sidste par uger, så jeg ser virkelig frem til weekenden!

Men det er jo ingenting sammenlignet med de kaotiske tilstande i New York, og derfor er der naturligvis artikler der stiller spørgsmålstegn ved afholdelsen af New York City Marathon på søndag. Borgmesteren og New York Road Runners, der er arr., har bestemt, at løbet afholdes som planlagt trods nedbrudt infrastruktur og politiets indsats i langt højere er påkrævet til opretholdelse af orden fremfor at afspærre veje for løbere. Jeg er meget ambivalent i spørgsmålet, for jeg forstår fuldt ud synspunktet med politiet, og så virker det formodentligt voldsomt på de pårørende til omkomne i stormen. Men på den anden side ved jeg jo, hvor meget det betyder for en løber at deltage i årets store mål, som NYCM er for mange! Under alle omstændigheder skydes løbet i gang søndag kl. 09 lokal tid og kan ses på Eurosport Live kl. 15.00.

Langt om længe har jeg fået kørelejlighed til Løberseminaret i Odense d. 11. nov. Jeg var lige ved at opgive og havde indstillet mig på at droppe deltagelsen, men nu har jeg fået en plads fra Glostrup. Det er en tiltrængt opmuntring, og jeg glæder mig at deltage i det, der plejer at være et glimrende arr. af Dansk Atletik Forbund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar