tirsdag den 26. juni 2012

Turen til Frankrig

For knap 1 år siden vandt jeg mit livs største gevinst: en tur til Frankrig hvor jeg skulle cykle motionscykelløbet Etape du Tour i Pyrenæerne. Som bekendt har min ryg sat en stopper for selve cykelturen, men rejsen får jeg stadig. Jeg har valgt at betale for en forlængelse på 2 dage, så jeg kan opleve det 'rigtige' Tour-felt komme til målbyen Pau d. 16. juli.

I går modtog jeg den endelige rejseplan:
12. juli: udrejse med ankomst kl. 21.40. Indlogering i hytte lidt udenfor Pau ved Lac du Laroin.
13. juli: masser af aktivitet i 'The village', hvor deltagerne tjekker ind
14. juli: Etape du Tour starter kl. 07. Jeg skal følge løbet på Tourmalet, ca 123 km ude på ruten, fra Raphas bil Om aftenen skal vi fejre Bastilledagen i Pau. Jeg har aldrig været i Frankrig på nationaldagen, så det er virkelig en stor ekstra bonus ved rejsen.
15. juli: hviledag
16. juli: Tour de France-feltet kommer til Pau. Jeg vil gøre et forsøg på at opsøge TV2 Sporten.
17. juli: hjemrejse med ankomst kl. 17.15.

Min datter passer min lejlighed og katte, mens jeg er væk, så uindbudte gæster ikke kan 'besøge' mig, mens jeg er væk.

Området ser meget smukt ud, og løbeskoene skal selvfølgelig med. Det er den mest fantastiske måde at opleve en omegn på, og jeg glæder mig som et lille barn til turen. En slags 'før-fødselsdagsgave' fra TV2 Sporten :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar