torsdag den 21. juni 2012

Tid til at overveje

Jeg lider i dén grad af løbeabstinenser, især når vejret er så flot som i dag. Hvis jeg skal finde en fordel ved min løbepause, må det være, at jeg har fået tid til tænke grundigt over, hvad jeg vil med mit løb fremover. Vil jeg satse på et landsholdscomeback med den begræsning, det medfører, at jeg ikke må løbe lange ultraløb i en periode på 3 mdr. før et mesterskab (f.eks. midt februar - midt maj 2013), eller vil jeg satse ensidigt på at løbe efter lyst?

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg sætter landsholdet meget højt, og jeg er glad for, at der er så stor tilgang til både herre- og dameholdet. Det er en stor oplevelse at løbe mod verdens bedste 24 timers løbere, men realistisk set så kommer jeg altid til max. at ligge i midterfeltet resultatmæssigt, og vil jeg droppe andre drømme for dette?

Derfor står både VM og 6D løbet i maj på min ønskeliste for 2013 (se kolonnen til højre), men et af dem må naturligvis falde bort. Ved tilmelding til løbet i Ungarn senest d. 30. juli er startgebyret 300 euro, hvorefter det løbende stiger, så det allerede ved nytår koster 400 euro, dvs. 750 kr. ekstra, og efter 1. april 450 euro. Jeg kan forhåbentligt løbe et kval.resultat til landsholdet i Aarhus i begyndelsen af januar, men den endelige udtagelse finder først sted i marts måned, når 24H i Espoo er afholdt, så Brian Larsen kan vælge mellem de, der har klaret kval.kravet indenfor de seneste 2 år.

Fordelen ved en tidlig tilmelding til 6D set i forhold til en sen udtagelse til landsholdet kan meget vel betyde, at jeg træffer det endelige valg i løbet af juli måned, og lige nu ligger det til, at jeg løber 6D næste år og så melder mig klar til VM 2014 under forudsætning af, at jeg løber +180 km i Aarhus eller et andet 24H løb i 2013.

Læsere, der har været med i lang tid, ved, at jeg går ind for langtidsplanlægning, og at tålmodighed ikke er min stærkeste side, så det passer mig meget dårligt at skulle vente til marts 2013 med at andre beslutter sig for indholdet af min løbeplan. Jeg har kun mig selv at bebrejde for dette, da jeg jo bare kan sørge for at løbe et 24H løb med et kvalificerende resultat, så overstående skal ikke forstås som en bebrejdelse af udtagelsesproceduren til VM, men som et indlæg med mine overvejelser, når jeg træffer beslutninger om årets løbskalender.

I weekenden blev der afholdt triathlon KDM Challenge Aarhus, og nedenstående klip fra youtube er fra løbet, hvor en deltager åbenbart fik defekt på sin racercykel, hvorefter han lånte en gammel 'havelåge' af en lokal landmand, smed cykelskoene og forsatte løbet. Det er overskud, coolness og viljestyrke :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar