fredag den 15. juni 2012

Hos fysioterapeuten

Da jeg vred om på foden for 3 år siden med diagnosen 'osteocondritis med ødem af talus' (samme skade som denne gang) til følge, fik jeg fys.behandling i form af ultralyd og laser med det resultat, at jeg kunne løbe/gå VM 10 dage senere. Diagnosen blev først stillet efter mesterskabet, og den eneste grund til at jeg deltog var, at et træthedsbrud, som der var mistanke om, blev udelukket på baggrund af et røntgenbillede. Da jeg kom hjem, havde jeg stadig smerter, hvilket førte til en MR-scanning og diagnosen. Dengang kom jeg mig på et par mdr., og derfor har jeg valgt at forsøge med samme behandling igen, denne gang suppleret af akupunktur på anbefaling af fyssen.

Jeg var til første behandling i formiddags og skal have 2 behandlinger uglt. indtil næste samtale med lægen d. 2/7. I mellemtiden er jeg blevet rådet til vægtaflastende træning såsom svømning, spinning, romaskine, cykling.

Jeg har derfor også været i træningscentret og fået lavet et styrketræningsprogram, der tager hensyn til dette, da jeg i sagens natur ikke kan gå til Bodypump, fordi der indgår mange squats og lunges, men der skal jo stadig trænes mave/ryg.

Jeg synes, jeg har fået sat ting i gang, der måske/måske ikke kan hindre, at en operation bliver nødvendig. Nu er det bare at gøre arbejdet og så krydse fingre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar