onsdag den 6. juni 2012

Hos speciallægen

I august måned havde jeg et indlæg der bl.a. omhandler 400 meter løberen Nick Ekelund-Arenander, der undtagelsesvis løb 800 meter i Baneturneringen 2011 i Bagsværd. Han var så indlysende et talent, at jeg har fulgt lidt med i hans resultater efterfølgende, og d. 24. maj løb han den hurtigste 400 meter tid herhjemme i 32 år nemlig 46,24 sek.

Men det er nok ikke det, I venter på at høre om, men om mit besøg hos lægen. Han hev, trykkede, bøjede og vrikkede i foden for at udelukke skader i led og knogler. Det, han kunne mærke, var en lille 'kugle', der ruller rundt, hvilket er en muskeltilhæftning, jeg har fået revet løs, da jeg vred om på foden for 4 uger siden. Det vokser sammen af sig selv, men det tager 6-8 uger. Han regner derfor med, at foden er klar igen om 2-3 uger, hvor jeg gerne må holde den i ro. Da han så, at jeg tabte kæben over den første anbefaling på 3 uger, blev det nedsat til et par uger og derefter forsigtig genoptræning i form af intervaltræning. Intervaltræning??? sagde jeg. Det er da hårdt for foden!! Det viste sig, at han mente, 1 min. gå og 1 min. løb - altså begyndertræning eller, som han sagde i diktafonen, babytræning :-)

Hmm, hvad så med mit 6 timers løb på lørdag, spurgte jeg. Han må have troet, jeg var tosset!! Men han forblev rolig og sagde, at jeg må mærke efter, hvor meget foden kan klare og så stoppe, hvis jeg får ondt. Det har jeg så tænkt mig at gøre.

Desværre har Lasse Danborg sidste arbejdsdag på privathospitalet i dag, men han var så venlig at 'tage mig med' til Frb. Hospital, hvor han skal arbejde. Han sender en indkaldelse til ny undersøgelse om 6 uger, som kan aflyses, hvis jeg ikke længere har ondt, ellers skal jeg have foretaget en scanning.

2-3 uger er vist billigt sluppet (det er så 6-7 uger i alt med den tid, der allerede er gået), og det ødelægger ikke hele sæsonen. Jeg er helt afklaret med, at VM er ude af billedet, selv om det var en hård dag i går. Nu ser jeg frem mod andre mål i år, hvilke skal lige afklares, men et 24 timers løb indgår helt klart i programmet. Men hvilket???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar