torsdag den 28. juni 2012

6D i UK 2013

Der bliver ikke afholdt ret mange 6 dages løb i Europa, men i 2013 kommer der med stor sandsynlighed endnu et tilbud. Alan Young, der er en stor kapaticet indenfor ultraløb som crew for nogle af de allerbedste ultraløbere bl.a. Martin Fryer , William Sichel og Lizzie Hawker planlægger et løb i august måned på en 400 meter bane i Oxford. Alan forventer, at løbet kan præsenteres sammen med en hjemmeside i august måned i år, for som jeg tidl. har fortalt, planlægger ultraløbere deres hovedløb lang tid i forvejen.

Jeg har mødt Alan Young et par gange. Første gang var til 6 dages løbet i Göteborg 2009, men her talte jeg ikke med ham. Jeg vidste såmænd heller ikke, hvem han var dengang. Næste gang, vi mødtes, var efter 24 timers løbet i Brugg 2010, hvor Niels og jeg var gået på pizzaria efter løbet, og tilfældigvis dukkede Alan Young op i selskab med et par af løbets arr. Vi fik hurtigt rykket et par borde sammen, og det blev til et par hyggelige timer. Ultraverden er lille, og Alan har ikke glemt, hvem jeg er, så han svarede hurtigt tilbage på min mail i går aftes, da jeg ville have bekræftet rygtet om hans nye løb. Alan tager også billeder, når han er crew, og sørme om han ikke har fanget en træt, men stadig kæmpende ultraløber i Göteborg :-)

Foto: Alan Young

Ingen kommentarer:

Send en kommentar