søndag den 10. juni 2012

Så kom straffen for overmodet!

Allerede i går aftes kunne jeg mærke, at jeg ville blive straffet for mit overmod. Venstre fod var øm, selv når jeg gik med sko på, hvilket ellers normalt plejer at hjælpe. Her til morgen er foden nu pakket ind i et komprilanbind, og jeg løber ingen steder!!! Tværtimod humper jeg rundt og slår mig selv i hovedet over, at jeg absolut skulle løbe 10 omgange. At jeg ikke gjorde, som jeg prædiker. Men det gjorde jo ikke ondt, mens jeg løb. Hvis det skulle strejfe nogen, om jeg mon løb på smertestillende medicin, så kan jeg afkræfte det. Det ville jo om muligt være endnu mere tåbeligt!!

Lige nu føler jeg, at jeg er faldet ned i et stort, sort hul, som det er umuligt at komme op af, og selvmedlidenheden driver ned af væggene. Jeg føler mig handlingslammet og ude af stand til at lægge nye planer, hvilket er ved at gøre mig til idiot. Jeg har dog taget initiativ til at booke en lang række timer i spinning for at holde formen ved lige, men det er jo slet ikke det samme som at løbe. Lige nu frygter jeg, at der er tale om en langvarig pause. Jeg håber virkelig, at jeg tager fejl.

Tak til en hurtig fotograf for at have sørget
for dokumentationen af mit løb i FCN-trøjen

På Bornholm er der løbet DM i 24 timers løb i denne weekend, og for mig er det en meget stor og glædelig overraskelse, at 100 km-landsholdsløberen Ole Karlsen kunne styre tempoet (han er ellers god for 100 km under 8 timer), løbe meget veldisponeret og blive dansk mester i forrygende 231 km. Nr. 2 blev René Koch Larsen med 211,3 km. Begge resultater kvalificerer til 24 timers landsholdet.

Det samme håber jeg, at Thomas Steenbergs resultat på 207,3 km til 24RUN gør, selv om kravet hedder 210 km. Det er en kuperet rute og dermed væsentligt hårdere end ruten på Bornholm. Der er hård kamp om pladserne til VM, og det faktum, at man er kvalificeret til holdet, betyder ikke automatisk, at man udtages. Det afgøres i den kommende tid af koordinator for holdet Brian Larsen.

På kvindesiden kom der også en glædelige overraskelse i form af 2 kvalifikationer, hvilket kræver +180 km: Helle Andersson blev dansk mester med ca. 190 km, og Tina Andersen løb ca. 182 km. De endelige resultater lader desværre vente på sig, men dette er fra 20 min. før slut, så det er tæt på. Det skal lige siges, at der kun stillede 4 kvinder op i klassen, og den 4. kvinde stoppede efter 16½ timer, så alle fuldførende var sikker på en podieplads, men det flotte resultat af både Helle og Tina må man tage hatten af for og ønske dem velkommen på damelandsholdet. Der er heldigvis ved at blive samme trængsel om VM-pladserne på kvindesiden som på herresiden.

2 kommentarer:

  1. Jan Allan Sørensensøndag, juni 10, 2012

    Det lyder som en rigtig god ide mht spinning. Sidste efterår fik jeg en slem knæskade. Jeg kørte spinning i de 5 måneder jeg ikke måtte løbe (ca. 10 timer/uge). Det har helt sikkert hjulpet mig meget. Har ikke mærket noget til knæet siden. Det er jo r..kedeligt at sidde inde hele sommeren - men hel're det end sofaen ;O). Siden sept. måned er det blevet til 5 marathonløb, en 1/2 ironman og sidst ikke mindst min; debut på 6 timersløb i Holte :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig nedtur at skulle træne indendørs, men spinning er ok,hvis det ikke kan være anderledes. Nogle af dagene passer det i en kombination med bodypump og pilates, så det er fint.

      Slet