torsdag den 3. november 2011

Ændring af løbsdato

For 1 uge siden omtalte jeg nonstop-løbet Trondheim-Oslo Foot Race I første omgang havde arr. meldt ud, at det formodentligt ville blive afholdt i pinsen 2012, men nu har man valgt at flytte løbet 1 måned, så det finder sted d. 26/6 - 1/7.

Det betyder, at danske landsholdsløbere til VM i september ikke længere kan deltage i løbet, da der er en 3 måneders 'karantæne'-periode for helt lange ultraløb. Det er ærgerligt, for jeg er sikker på, at det var en del af forberedelserne til VM for Leon Skriver Hansen, Anne-Marie Rossen, Frederik Lassen og Annedorthe Mahato, der er blandt de danskere, der står på interesselisten  Norge har tilsyneladende ikke samme begrænsning, for der står flere norske 24H-landsholdsløbere på listen.

Begrundelsen af flytningen af løbet er bl.a. pinsetrafikken (mon ferietrafikken i slutningen af juni er mindre i Norge end i DK?), og at NM 100 km finder sted i pinsen. Det argument kan jeg bedre forstå, men jeg har bare lidt svært ved at se, at det vil være de samme løbere, der stiller op til begge løb, især hvis vi taler potentielle podiekandidater.

Tilføjet senere:
Ovenstående er naturligvis forbeholdt, at de 4 løbere udtages til landsholdet (hvilket jeg anser som et hypotetisk spørgsmål, men valget foretages af Brian Larsen efter DM i juni) og selv ønsker at deltage i VM. De har selvfølgelig muligheden for at fravælge landsholdet og deltage i Trondheim - Oslo, som jeg selv valgte GUCR  i 2010 fremfor VM.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar