fredag den 25. november 2011

Bislett 24H

Lørdag kl. 10.00 går starten til indendørsløbet 'Bislett 24 Timer', der foregår under tribunerne på Bislett Stadion. Her er der 545 meter opvarmningsbane for atletikudøvere, og anlægget bruges jævnligt af de norske ultraløbere til lange træningspas, når landet ligger begravet i sne.

Danmark stiller med 6 deltagere (PR..):
Mette Rasmussen (135,672 km)
Jan Christensen (163,123 km)
Jørgen Steen Nielsen (150,965 km)
Niels Høg Henriksen (106,470 km)
Peter Bøgevig (166,750 km)
René Kock Larsen (201,370 km)

René stiller op med det bedste resultat, men han melder ud, at træningsmængden ikke har været så stor, og hans personlige mål er 160 km.

De største forhåbninger har jeg til Niels Høg Henriksen, der også løb på Bislett sidste år, men desværre måtte han trække sig efter 106 km med en knæskade. Niels har trænet meget målrettet med stor mængdetræning, og det er gået uden de store problemer, nærmest tværtimod, for undervejs har han fået presset sin PR på marathon ned under 3 timer. Hvis han kan undgå skader, og hvis kroppen vil optage næring, og hvis.... Man kan blive ved i den retning, når vi taler ultraløb! Men mit bud er, at hvis det går efter planen, så har vi en + 200 km-løber og formodentligt et pænt stykke over.

Der er flere måder at følge løbet på via resultatservice, webcam og hilsner. Læs alt om mulighederne på den norske hjemmeside Kondis hvor startlisten også kan ses.

Mht. min egen lille løbeverden så har jeg modtaget en meget imødekommende mail fra landsholdets tovholder omkring muligheden for at deltage i VM 2012, men som jeg skrev i går, går mine overvejelser nu i en lidt anden retning. Noget, der forbløffende nok, er blevet godkendt af coachen! Muligvis fordi næste VM er så hurtigt som i maj 2013..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar