tirsdag den 15. november 2011

Foredrag med Rasmus Henning

Rasmus Henning skrev autografer og stillede op til foto
Metroexpress/24 timer og Gyldendal afholdt i går aftes foredrag med triathlet Rasmus Henning i anledning af udgivelsen af hans bog 'Udfordringen'. Jeg har mødt Rasmus tidl. i korte sammenhænge, men jeg var alligevel lidt benovet over at blive mødt med ordene 'Hej May-Britt' af en mand, der må kende et hav af mennesker

Rasmus havde lagt en besked på Facebook, at han skrev autografer fra kl. 17, ½ time før foredraget begyndte. Jeg vender tilbage til min hilsen i bogen..

Jeg kom ved 17-tiden og fik derfor plads på forreste række midtfor. Jeg kommer altid i god tid, så jeg er sikker på at få en god plads, hvor jeg kan se og høre det hele.

Man kan ane mig i sort trøje ved Rasmus H.s arm
Foto er fra R.H.s Facebook-side
Jeg havde ikke læst bogen på forhånd, fordi den kunne købes til særpris på 200 kr. ved foredraget, og det er jeg efterfølgende glad for, fordi mange af tingene fra foredraget selvfølgelig også er med i bogen.

Jeg synes, det var et rigtig godt foredrag. Rasmus er en rutineret foredragsholder. Afslappet, åben og parat til at besvare alle spørgsmål. Hans foredrag var meget personligt, idet han ikke lagde skjul på de store kriser, livet med en eliteidrætsmand indebærer for ham selv og familien med hustru og 2 små børn. Hvordan triathlon ofte kommer i forreste række, og hvor svært hans hustru Anita har det med at være baggrundsfiguren, der holder sammen på familien. Hvordan det er at være økonomisk afhængig af at vinde løb, og det så kikser.

Under foredraget
Efter foredraget kom der mange gode og alsidige spørgsmål fra tilhørerne, især om det, der stadig er det helt store mål, Ironman Hawaii 2012, men også om træning, kost, familie osv. Foredraget sluttede kl. 19.45, og det kan varmt anbefales.

Til sidst den lovede bog-dedikation.. Rasmus ved, at jeg ikke laver triathlon, så da han skulle skrive i bogen, tænkte han højt: 'Hvad skal jeg skrive til dig?' Jeg kunne jo kun bekræfte, at jeg ikke skulle køre Challenge Copenhagen, men at jeg i stedet for håber på en plads til VM med landsholdet. Den greb Rasmus, og derfor ser min hilsen således ud:

En hilsen, der forpligter!

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,
    Jeg er helt enig det var et super foredrag. Nu mangler jeg blot tiden, så jeg kan få læst hans bog færdig :-)

    Jeg turde ikke komme over og hilse på dig, men du skal vide jeg er fast daglig læse af din fantastiske blog. Selvom jeg ikke er ultraløber, så er der god inspiration i dine indlæg.

    Mange hilsner
    Malene

    SvarSlet
  2. Hej Malene
    Tak for de pæne ord om bloggen. Hvis du møder mig en anden gang, må du love at hilse på.
    Jeg slugte bogen i løbet af 2 nattevagter. Vi har ikke så meget at lave, så der er ro til at læse. En glimrende bog synes jeg. En fin kombination af forklarende afsnit og dagbogsformen.

    SvarSlet