onsdag den 23. november 2011

Den langsigtede planlægning

Jeg er kommet halvvejs gennem bogen 'RUN!', der består af kapitler med episoder fra Deans liv som løber. Han beskriver bogen fint i indledningen:


Det er ikke nogen revolutionerende bog, men ganske hyggelig og sjov læsning. Bogen kan købes på Amazon.co.uk og koster ca. 130 kr. inkl. forsendelse.

Jeg har fået ny løbeklub. 'Novo Gruppens Løbeklub' har eksisteret siden 1987, men den er først for nylig kommet ind under DAF. Det er et krav, at man er medlem af en klub under DAF, hvis man vil løbe Danske Mesterskaber, og det er ligegyldigt hvilken distance, vi taler om. Som det fremgår af navnet, er det en klub for ansatte i Novo Nordisk.

Denne indmeldelse skal ikke tolkes, som at jeg løber DM i juni, for det gør jeg ikke, med mindre coachen og jeg helt ændrer strategi for 2012. Jeg har sået tanken om at løbe kval. på 24H i år, enten i Holte eller på Bornholm, og så droppe VM i Polen. Jeg kan mærke, at jeg ikke er 100% indstillet på at tilrettelægge min sæson efter et mål, der måske/måske ikke er realistisk, og som først afgøres i midten af juni måned. Én ting, vi er helt enige om, er, at jeg ikke løber 24H med 3 mdrs mellemrum, så det er enten/eller. Der er størst sandsynlighed for, at jeg løber på min hjemmebane i Holte. Det eneste, der holder mig lidt tilbage, er tanken om en helt mørk skov midt om natten med indbygget risiko for fald over træstubbe mm. Men det er jo rart at kunne nøjes med en cykeltur på 3 km efter løbet i stedet for flere timers rejse fra solskinsøen.

Foreløbig er coachen ikke helt hooked på, at jeg opgiver landsholdstanken i 2012, så denne historie kan nemt blive en følgeton. Man kan synes, at der er lang tid til både juni og VM i sept., men sagen er, at hvis man vil løbe bestemte ultraløb, så skal man ofte være hurtigt ud, da der er få pladser og stor efterspørgsel. Jeg kender mange ultraløbere, der er ved at have sæsonen 2012 klar med planlagte løb, så på sin vis er jeg allerede lidt bagud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar