onsdag den 19. maj 2010

Præmien er brugt

Gevinsten hang ikke længe på køleskabet! Jeg valgte at købe en ny sportstop fra Casall, et par Falke light sokker og en softice for de sidste 20 kr. Mange tror, at nedtrapning kun handler om at løbe få km for at lade kroppen restituere optimalt før løbet. Det gør det også i høj grad, men man kan sagtens bruge ventetiden konstruktivt. Bl.a. træner jeg udgangstempoet i det kommende ultraløb. Alt for ofte får man lagt for hurtigt ud, fordi kroppen er vant til et højere tempo, end det er fornuftigt at holde i et ultraløb. Benene er lidt tunge, som det ofte er tilfældet under nedtrapning. Det er som om kroppen opdager, at der er mere tid at restituere i end normalt, og det udnytter den optimalt. Det er også årsagen til, at jeg på forhånd ved, at mine ben vil føles tunge, når starten går om 11 dage, men jeg ved også af erfaring, at det løsner op efter 10-15 km. Det kan bare være nogle hårde km at komme igennem :-/ Der er mange, der skal i ilden på søndag i København. For første gang skal jeg overvære løbet som tilskuer. Jesper og jeg har aftalt at tage ind og heppe. Det glæder jeg mig til, for nu ved jeg, hvor stor mental betydning det har, at der er folk, der gider bruge det meste af en dag på at råbe trætte løbere fremad. .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar