tirsdag den 21. juli 2009

Tour de 'Rudersdal Cannonball 6'

Ugens første marathon var Rudersdal Cannonball med start kl. 16.30 fra Idrætscentret i Birkerød, ca. 1 km fra min bopæl. Jeg var tilmeldt gruppen, der skulle løbe den kuperede rute på 4,5 timer, så jeg ville være i mål ca. kl. 21. Ikke meget tid tilovers til bad, spisning og lidt afslapning, før jeg skulle møde i nattevagt kl. 23.15. Tor (arr.) havde på hjemmesiden skrevet, at man efter aftale med ham kunne påbegynde turen på et tidl. eller senere tidspunkt, så da jeg vågnede frisk og veludhvilet allerede kl. 12.30, valgte jeg at sende en sms til Tor for at høre, om det var OK, at jeg startede tidligere. Heldigvis fik jeg OK :-) Der løbes med egen forplejning på turen, så jeg fik gjort min camelbak klar med energidrik. På den slags ture løber jeg som regel med en cykelryttertrøje med 3 lommer bagpå. Det er simpelthen genialt, når jeg selv skal sige det ;-) I den ene lomme lå et kort over ruten (selverkendelse ;-) ), i den anden lomme lå 1 bagel, for jeg bliver altid sulten, når jeg løber langt, og i den sidste lå min mp3-spiller m/radio, så jeg kunne følge dagens Tour, mens jeg løb. Det var selvfølgelig trist, at jeg ikke fik mødt de andre løbere, men ellers blev det en rigtig god tur. Flot vejr: blå himmel med store hvide cumulus-skyer. Det blæste en del, men pga. solen var det en forholdsvis varm vind, så jeg havde ingen problemer med at holde varmen i korte tights og t-shirt. Endelig!! Endelig lykkedes det at gennemløbe Rudersdal-ruten uden at løbe forkert!!! Nå ja, et par gange fik jeg drejet forkert, men det opdagede jeg efter 15-20 meter, så det tæller ikke ;-) Ledsaget af P3´s sending fra Touren gik det gennem skove, langs veje og forbi marker. Det er helt sikkert en af landets flotteste marathonruter, og nu, hvor jeg ved, jeg kan finde rundt, vil jeg helt sikkert bruge den oftere til egne træningsture. Touren blev jo desværre præget af Jens Voigt´s meget grimme styrt ned af det sidste bjerg. Det er svært at se, hvem der skal true Contador i år. Eneste håb er vist, at han får en off-day... Vi er ikke mange fans af FC Nordsjælland, men alle danske fodboldfans føler i øjeblikket med Jonathan Richter og hans familie. Tænk at blive ramt af et lyn under en træningskamp i Hvidovre, hvor der kun bliver registreret 2 lynnedslag i alt. Så er man virkelig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt! Pt. ligger han i kunstig koma for at skåne kroppen, så først om et par dage ved man hvor slemt skadet, han er. Så betyder vores 1.plads i Superligaen pludselig ingenting...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar