tirsdag den 28. juli 2009

Hvad tænker man på?

Ind imellem får jeg spørgsmålet "hvad tænker du på, når du løber de lange ture?" Det er et godt spørgsmål, for man kan komme meget langt omkring i løbet af 4-5 timer! Men jeg kan bruge lørdagens 30 km, hvor jeg løb alene som eksempel: først skal musikken monteres, og så er jeg klar til en rejse ud i fantasiens verden. Lørdag startede det dog først meget seriøst. Under VM i Bergamo brugte jeg et lille trick for at få 'selskab'. VM startede samtidigt med Horsens Fængsels Marathon, hvor jeg kendte mange, der skulle deltage. Så de første 4,5 timer løb jeg simpelthen sammen med dem rent mentalt, og da jeg passerede 42 km, sagde jeg tak for i dag :-) I lørdags vidste jeg, at Niels Høg skulle løbe Swiss Alpine 78K med start kl. 08, så vi havde på forhånd aftalt, at han fik mentalt selskab kl. 09. Så jeg løb lidt og tænkte over vores træningsture, og om jeg nu havde fået givet nogle gode råd, som han kunne bruge? Tænkte lidt over de forskellige løb, Chr. Hottas havde omtalt dagen før; især et specielt. Efter hjemkomsten er der kommet lidt grus i maskineriet, for selv om jeg havde afskrevet EM/VM 2010, så kribler det jo alligevel lidt for at vise, at jeg kan lave et ordentligt resultat , når jeg ikke er/bliver skadet undervejs. Her kommer til at være mange indre samtaler det næste halve år! Min landsholdskvalifikation gælder i 2 år, og da den er sat d.24.5.08, kan jeg lige snige mig med d.14.5.10 ;-) Næste tankespind blev ganske underholdende. Pludselig kom jeg til at tænke på, at der burde være et plejehjem for udslidte marathon- og ultraløbere :-D Vi skulle hver morgen ud på en lille løbetur med vores rollator, og naturligvis er der ansat en psykolog til krisehjælp for de løbere, der ikke er hjulpet op af sengen, før starten gik, eller som er skadede. Vores gamle skrog kan muligvis ikke komme ud af sengen uden en hjælpende hånd, men løbe - det kan vi!!! Hver søndag skal der arr. et cannonball marathon rundt om min lille sø. 480 meter mellem depoterne, eller måske vi skal have lagt et ekstra ind på den modsatte bred? Det går jo ikke så stærkt længere ;-) Om eftermiddagen skal vi sidde over kaffen og udveksle historier, som var vi gamle krigshelte. "Kan du huske, da vi løb i Køleskabet?" eller klassikeren "mit første marathon" Det er en uudtømmelig kilde, er jeg sikker på :-D Når der så ikke er flere historier at fortælle, skal jeg begraves i løbetøj og løbesko, for jeg er ret sikker på, at jeg vil blive sendt nogle gange frem og tilbage mellem Himlen og Helvede, før de finder ud af, hvem der vil lukke mig ind, men så får jeg da trænet lidt... Ganske fornøjelig del af løbet, og jeg grinede meget for mig selv. Ind imellem nyder jeg bare musikken. Synger højlydt med på mange af numrene efter at have sikret mig, at der ikke er nogen indefor hørevidde. Meget af min musik er fra 70´erne til 90´erne, så jeg bliver jævnligt sendt en tur 'down memory lane'. Jeg forbinder ofte mennesker med bestemte numre, men det er jeg vist ikke ene om... Kun et nr. er uberørt af tid, begivenheder og personer. Et nr. jeg har elsket siden jeg var barn: "What a wonderful world" med Louis Armstrong. "I see friends shakin´ hands, saying how do you do? They´re really saying I love you" Smukkere kan det vel ikke siges??? Hov - er de 42,195 km allerede overstået?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar