lørdag den 18. juli 2009

En ultraløbers 'gode' råd

Determination will get you all the way! - fra Niels Høg´s Facebook-profil
Er der noget ultraløbere holder af, så er det at dele ud af gode råd til folk, der gider lytte :-D Selv om jeg kun har løbet langdistance i 2½ år, har jeg allerede 25 marathons og 10 ultraløb på kontoen, så noget erfaring har jeg høstet. Meget er baseret på de mange gode råd, jeg selv fik af Jesper Olsen, da jeg startede op. Kunsten er så at finde ud af, hvad der virker for dig personligt! Niels Høg skal i næste weekend løbe sit 2. ultraløb. Det første var det flade 'Albertslund 60 km' i april måned, så springet til Swiss Alpine 78K er til at føle på! Fredag aften løb vi en fælles tur på 15 km, hvor jeg kom med de gode råd, jeg har om dagene op til løbet samt selve løbet. Ikke Swiss Alpine som løb, for det har jeg ikke løbet, men om et ultraløbs op- og nedture, så han er forberedt. Det er vigtigt at vide, at kriser kommer og går. Holder man ud, venter der en belønning, der er ubeskrivelig. Jeg bliver ind imellem spurgt, hvorfor jeg løber ultraløb? Det nemme svar er 'fordi jeg kan', og fordi det er en kæmpe udfordring for krop og sind, men sandheden er her: Jeg løber for at opleve det sidste minut af løbet! Denne helt vilde følelse af 'I DID IT' - den slår alt!!! Og så er man hooked on a feeling... Rigtig god tur Niels - jeg glæder mig til at modtage en sms lørdag aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar