onsdag den 29. juli 2009

Meningsløst

Hvordan er det lige, man finder mening i meningsløsheden? Da jeg læste beskeden om Renés pludselige død, troede jeg først, det var en dårlig joke, og der gik 5-10 min., før det gik op for mig, at det var dybeste alvor. Fik ringet til Tor for at høre, hvad der var sket. René var gået i seng mandag aften og vågnede ikke igen. Det er før sket for sportsfolk, men det er første gang, det rammer min bekendtskabskreds, og ud over sorg, lammelse og total uforståenhed, så sætter det også nogle tanker i gang om den ekstremsport, jeg udøver. Da René løb i denne forgangne weekend, var der absolut intet at mærke på ham. Jeg fulgtes med ham til Nørreport station efter 'Run for Love', og han var meget glad for at have gennemført en triple, og han glædede sig allerede til ' 7 marathons på 6 dage' på Bornholm næste år. René var en veltrænet mand på 45 år. Han løb de 3 marathons på omkring 4 timer, hvilket er langt fra hans PR, så det er ikke, fordi han var presset til det yderste. En obduktion vil forhåbentligt afsløre årsagen, for lige nu giver det bare ingen mening! René var en erfaren marathonløber, og han var meget vellidt i det danske marathonmiljø. Det er et stort chok for alle, men naturligvis værst for hans familie, der sidder tilbage i dyb sorg. Æret være hans minde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar