tirsdag den 7. juli 2009

Fiskeolie

Når man træner meget, er der desværre også en risiko for overbelastning. Videnskabelige undersøgelser viser, at man kan bruge fiskeolie forbyggende, da det i større mængder, dvs. 2-3 gr. dagl., virker antiinflammatorisk og mildt smertedæmpende. Jeg har i en længere periode taget 3 gr. dagl., og om det er årsagen til, at jeg faktisk aldrig har symptomer på overbelastning i muskler og led, kan jeg ikke vide, men hvem tør tage chancen? ;-) Fiskeolie findes i mange udgaver, og jeg vil ikke anbefale det ene mærke frem for det andet, men jeg vil gøre opmærksom på, at man skal kigge på indholdsdeklarationen. Ofte er det billige mærke lige så godt som det dyre, og fiskeolietbl. er heldigvis forholdsvis ofte på tilbud :-) Jeg har været så heldig, at Axellus har sponseret ½ års forbrug af Pikasol. En kærkommen gave i en tid, hvor ingen træningsuger er på under 100 km, så kroppen har brug for al den hjælp, den kan få. Dette er dog ikke ensbetydende med, at man skal overhøre kroppens signaler! Gør det ondt i mere end et par dage, så er det ned i træningsmængde; evt. en hviledag eller to.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar