fredag den 24. juli 2009

Kuperet terræn og anklen

Det bekymrer mig lidt, at jeg har haft ondt i anklen et par gange på det sidste. Et tilbageblik viser, at det hver gang er fremkommet efter løb i kuperet terræn: Rold Skov Marathon samt Rudersdal Marathon. Jeg har haft en svag venstre ankel siden en kraftig forstuvning i forbindelse med volleyball i gymnasiet, og jeg er derfor i forvejen forsigtig/ekstra opmærksom ved terrænløb. Jeg vrikker simpelthen om på foden ved den mindste uopmærksomhed :-( Sidste år forstuvede jeg foden under en træningstur '2 x Furesøen rundt' med Dansk Ultraløber Klub. Det skete allerede efter 2-3 km, da vi løb i Nørreskoven, og hvordan jeg fik fuldført turen på 40 km, er aldrig rigtig gået op for mig. Om aftenen havde jeg en ankel, der var meget voldsomt hævet og vanvittigt øm! Så op til vigtige konkurrencer plejer jeg at holde mig fra terræntræning, og det er vist på tide, at den regel træder i kraft!!! 5 uger til løbet i Göteborg og en træning, der bestemt ikke forløber optimalt, giver ikke de store forhåbninger om et godt resultat. I følge den opdaterede startliste stiller endnu en dansker til start: René Vang Hansen fra Nyborg :-)

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Har du prøvet at løbe med anklen tapet op - med sportstape? Jeg har selv gjort det med succes, når jeg har forstuvet eller forvredet anklen.

    mvh Helle

    SvarSlet
  2. Hej Helle

    Jeg har overvejet det, men på den anden side så har jeg styr på skadens omfang, når jeg løber uden tape. På den måde risikerer jeg ikke at overbelaste anklen.

    SvarSlet