onsdag den 1. juli 2009

Jyllands-Posten og gen-test

Jeg har netop modtaget en besked om, at artiklen i Jyllands-Posten er udsat til fredag. Folk med en god hukommelse vil måske huske, at jeg i efteråret deltog i en gen-test mhp. at undersøge, om eliteidrætsudøvere (hmm!) har en øget forekomst af genet FTO. FTO giver en øget risiko for udvikling af fedme (great :-S), men for idrætsfolk har det faktisk den effekt, at man har en øget 'energieffektivitet'. Ikke en dårlig gevinst for en ultraløber ;-) Jeg har 2 kopier af genet, og enkelt fortalt er min appetit-regulering nedsat, hvilket betyder, jeg spiser meget. Det behøvede jeg ikke en gen-test for at vide ;-) Specialet om forsøget skal forsvares på Frederiksberg d. 24.aug., hvis nogle har lyst til at overvære det. Jeg vil sidde på forreste række...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar