tirsdag den 7. juli 2009

Langtidsplanlægning

Allerede før jeg blev ultraløber, talte jeg med Jesper om planlægning af sæsonen - altså helt generelt. Hans holdning er klar: når man stiller op i en konkurrence, yder man sit allerbedste, og derfor kan man kun satse på 2, max 3, løb om året. Jeg har derfor fra begyndelsen lært at planlægge et forårs- og et efterårsmål. Landsholdet har haft stor indflydelse på valget i 2008/09. I 2008 var målene DM i maj og VM i okt. I 2009 var det VM i maj, og snart venter 6 dages løbet i Göteborg. 2010 er tid til forandring! Landsholdet bliver sat på stand-by, og jeg vil satse på 2 anderledes løb. Efteråret 2010 bliver Spartathlon hovedmålet, hvor jeg allerede har en aftale med løberne fra DUUL. Foråret? Tjaa ;-) Og så er der naturligvis marathonløbene - dem kan man næsten ikke få nok af :-)

2 kommentarer:

  1. Ved en fejl kom jeg til at slette en kommentar om, at jeg skal først kvalificere mig til Spartathlon.

    Til det er svaret:
    I følge flere tidl. deltagere er kravet min. 180 km. Anne-Marie Rossen har fået startnr. med 191 km på 24 timer, så mon ikke jeg får det samme med 189 km?

    Man får heldigvis besked, om man modtager startnr. allerede i slutningen af maj, så er det ikke tilfældet, er der god tid til at finde et andet mål :-)

    SvarSlet
  2. Kommentaren blev slettet, da jeg ville slette mit første svar. Så kan jeg lære at holde mig fra min pc, når jeg netop er kommet hjem fra nattevagt!

    SvarSlet