mandag den 20. august 2012

Trailsko

I dag modtog jeg et par trailsko fra Newline. Nu er jeg jo ikke den store trailløber, men jeg bruger altid den type sko, når jeg løber skovløb som f.eks. Allerød Kondiløbserie samt om vinteren, når det er sneglat. Man står langt bedre fast i sneen, når man løber med en grov sål. Desuden vil jeg gerne igang med mere bakketræning, og jeg har nogle super træningsmuligheder i Rude Skov. Bl.a. skal jeg jo på workshop i september måned.



Jeg havde ellers planlagt en hviledag, fordi jeg skal løbe 10 km konkurrence i morgen Kastelløbet , men nu må jeg nok en kort tur i skoven alligevel ;-)

Jeg har haft gang i vægten. Ikke personvægten, men køkkenvægten, fordi jeg følte, at Newlines race sko var tungere end mine tidl. race sko. Ganske rigtigt vejer de 40 gr.mindre pr. sko (dvs. 80 gr. ialt) end min alm. træningsko, men stadig 33 gr. mere end min tidl. foretrukne temposko. Jeg skrev derfor til Newline, hvad dette skyldes, og idéen er at tilbyde løberen en lettere sko til tempo og intervaltræning uden den samme belastning, som en traditionel race sko giver. Jeg synes, det er vigtigt, man er klar over denne forskel.

Newline sko oppefra og ned:
Minimalist, tempo, trail og mængdetræning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar