søndag den 12. august 2012

Super resultat i Viborg

I weekenden er der løbet 24 timers løb i Viborg. Løbet er primært rettet mod stafethold, men efterhånden er der kommet en del singleløbere med. I år var der tilmeldt 211 hold og 72 singleløbere fordelt på 12 og 24 timers løb. Ruten er 5,7 km lang og går rundt om Søndersø. Der er et par gode bakker på ruten i stil med dem i Holte, dog er de på asfalt. Desværre har arr. stadig ikke fundet det nødvendigt at sørge for opmåling af sidste omgang, hvilket jo kan være af meget stor betydning med så lang en rute.

24 timers løbet blev vundet af Jens Ole Nielsen fra Grenaa med meget imponerede 228 km! Jens Ole vandt samme løb i 2008 med 205 km, så det er virkelig en markant fremgang. Jeg har forhørt mig lidt om ham, for han er ikke kendt i ultrakredse. Det viser sig, at Jens Ole foruden Viborg kun har løbet Swiss Alpine 78 km samt et 100 km løb. Begge løb var i 2007. Han deltog også i Viborg i 2010, men udgik efter 40 km.

Jens Ole har 2:48 som PR på marathon, fra han løb i Sparta for år tilbage. I følge mine informationer løber han aldrig længere træningsture end 30 km, men til gengæld har han mange ture på 17-22 km i højt tempo.

Challenge Copenhagen (triathlon på ironman-distancen) finder sted i dag, og en del af cykelruten går ad Kongevejen gennem Birkerød. Jeg valgte derfor at løbe til Holte gennem Vaserne og derfra løbe mod CC-deltagerne, så jeg kunne klappe af alle, jeg mødte på de 5 km, strækningen var, før jeg skulle dreje fra og løbe hjem. Det var en skøn oplevelse! Jeg mødte rytterne på deres 1. omgang ud af 2, og de var derfor stadig forholdsvis friske (i hvert fald de fleste), og mine klap blev mødt med store, glade smil, flere thumps ups og et enkelt 'Tak i lige måde', fordi jeg løb. Det er da overskud :-)

Det er ikke let at genkende folk i farten, og det eneste kendte ansigt, jeg så, tilhørte Morten Walter, som jeg har løbet mange marathons med. Jeg håber, der var flere bekendte, der fik et klap med på vejen af en orangeklædt løber.


Dette billede er dedikeret alle de seje triathleter, erfarne og nykårede - I er for seje!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar