tirsdag den 28. august 2012

Mod næste mål

Da jeg besøgte Jesper på vej hjem fra Skövde var planen, at vi skulle have snakket lidt om 'hvad nu?', men når man netop har stillet løbeskoene efter 12 timers natløb, kan interessen for næste løb ligge på et meget lille sted! Derfor blev der fortrinsvis snakket om 6 dages muligheder i 2013, bl.a. et løb på en racerbane i Frankrig, og Jesper elsker F1 :-)

Efter en god nattesøvn er modet på et nyt løb dukket frem, måske fordi jeg ikke rigtigt har trænet til 12 timers løbet og dermed ikke er kørt træt i træningsplaner og fokus på et mål. Jeg kender en del løbere fra Norge og Sverige, herunder nye bekendte mødt i Skövde, der skal løbe på Bislett. Desuden passer løbet godt i mine planer frem mod 6 dages løbet i foråret, og derfor bliver det dér, jeg vælger at løbe næste gang. Fly, hotel og startnr. er købt, og nu skal der laves træningsplan. Udgangspunktet bliver naturligvis 12 timers løbet, og jeg venter et oplæg fra Jesper i dag eller i morgen.

I dag har jeg tænkt meget over, hvor priviligeret jeg er ved at bevæge mig i ultraløbernes verden. Især når vi taler om de længere distancer som f.eks. 24 timers løb, er der et venskab på tværs af landegrænser, præstationsniveau og social status. Der er en stor imødekommenhed og hjælpsomhed blandt disse skøre ligesindende.

Et eks. fra den forgangne weekend: Jeg taler lidt med Alan Young, der, som jeg tidl. har skrevet, var hjælper for William Sichel med de 58 verdensrekorder. William går i depot og spørger straks, om Alan vil præsentere mig? Af naturlige årsager er der ikke meget snak under selve løbet, men da jeg tager hjem, råber William, der stadig er i gang med 48 timers løbet, farvel og at han håber, at vi ses til 6 dages løb næste år. Her er vi alle lige, verdensrekorder eller ej :-)

Servicemeddelelse:
Hvis du ikke fik set indslaget i søndags, er her et link til Jesper i GO´ weekend DK

6 kommentarer:

  1. Hej May Britt
    Tillykke med din præstation ved 12-timers løbet, og endnu en gang fedt med alle dine Ultra-updates på din hjemmeside.
    Du omtaler Bislett, som jeg også overvejer, men kan ikke finde information om de foruden 24-timers løb også afholder 12-timers løb. Kan du bekræfte dette?

    Hej så længe,
    Morten Hasselbalch

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Morten :-)
      Der bliver ikke afholdt 12 timers løb på Bislett. Det gik man bort fra for et par år siden for at give plads nok til 24 timers løberne. Løbegangen er jo ikke så bred. Der er ved at være udsolgt, så du skal snart bestemme dig.
      Hvis du gerne vil løbe 12H, afholdes der et løb i Växjö d. 27. okt. kl. 09: http://www.ultradistans.se/index.asp?Sida=158#412

      Slet
    2. Hej May-Britt
      Tak for mail. Ahhh, det var fordi jeg fik det indtryk fra dit blog-indlæg, at du skulle deltage i Oslo i 12h løbet. Men jeg forstår nu. Er på 6h i Vallensbæk den 27. okt, så må se mig omkring efte et 12h løb i starten af det nye år.

      God træning,
      Morten Hasselbalch

      Slet
    3. Der er desværre ikke ret mange 12 timers løb i Norden, men jeg håber også, der dukker et op i løbet af foråret.
      Jeg regner også med at løbe i Vallensbæk, men der skal lige købes Champions League-billetter først, og så må jeg se, hvordan økonomien ser ud ;-)

      Slet
    4. Morten, jeg er netop gjort opmærksom på, at der afholdes 12 timers løb i Finland d. 17.-18. nov. Måske er det noget for dig?
      http://joensuu12h.wordpress.com/english-information/

      Slet
    5. Super, tak for linket til Finland, det er klart en mulighed, hvis jeg er klar efter Vallensbæk.
      Kan se på min resultatliste at vi faktisk lå meget tæt til løbet i Vallensbæk i 2009:)

      Morten

      Slet