søndag den 19. august 2012

Danske Bank Grønne Mil - 5 KM

Om det var varmen, gårsdagens tur eller bare alm. uoplagthed må forblive et ubesvaret spørgsmål, men i hvert fald var lysten ikke megastort til at løbe stærkt i dag.

Trongaarden IF var igen i år heldige med vejret. Måske lidt for heldige efter nogles mening, for varmen tog i den grad fusen på nogle af deltagerne.

Jeg cyklede de 10 km til Sorgenfri Slotspark, hvor der var fyldt med glade børn og afslappede forældre, musik og løb. Det er bare et kanon hyggeligt familieløb i smukke omgivelser.

Allerede under den korte fælles opvarmning kunne jeg mærke den manglende energi. Jeg følte, at jeg næste ikke kunne løfte benene. Ikke pga. træthed efter i går, men pga. varmen! Der er fællesstart for 5 km og 7,5 km, som består af henholdsvis 2 og 3 omgange á 2,5 km. Slotsparken er ikke større end at 1 omgang fører rundt i det meste af skoven. Ruten må betegnes som let kuperet. Der er altid let kaos i starten, fordi man efter 50 meter over en græsplænen løber ind på en skovsti, lidt som ind i en flaskeprop. Det tager derfor lidt tid at finde sin rette placering i feltet.

Der var en del løbere havde overvurderet sig selv eller undervurderet varmen, så jeg fik indhentet nogle stykker på 2. omgang. Trods det blev min tid 1 min. langsommere end sidste år - ØV!

24:43 er dog stadig under 25 min, som jeg havde sat som succeskriterie (nej, jeg stiler ikke højt for tiden) og det rakte da til en flot 4. plads ud af 65 startende kvinder :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar