tirsdag den 14. august 2012

Nu med minimalistsko

I dag har jeg modtaget 2 par nye sko fra Newline. Det ene par er mine sædvanlige træningssko Exact Change, og det andet er et par minimalistsko NADA der skal bruges som supplerende træning på basis af øvelser på den medfølgende DVD.

Formålet er at styrke foden, og måske er det løsningen på mit svage fodled? Skoen vejer næsten ingenting, og der er ingen støtte i den, så det kan vel kaldes en form for barfodsløb iført sko - eller tager jeg fejl? Der er måske læsere, der sidder inde med gode råd omkring dette?

Minimalistskoen NADA

Mine alm. træningssko
Exact Change 3.0

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Nada er i hvert fald en både let og flad sko. (Jeg ved i øvrigt, at Ole Stougaard har løbet i modellen inden den blev opkøbt af Newline). I forhold til de sko, du er vant til at løbe i, vil du helt sikkert få en kontant løbeoplevelse.

    Jeg vil sikkert synes, at den er temmelig meget sko i dag, men da jeg i sin tid skiftede fra Asics Kayano til Nike Free 3.0 og Mizuno Wave Universe følte jeg mig i hvert fald nøgen - på den gode måde.

    Nu hvor temperaturerne er til det, bør du da heller ikke snyde dig selv for en tur helt uden sko - bare nogle få hundrede meter. Det er en fantastisk oplevelse at minde kroppen om, hvordan den er skabt til at løbe. ;-)

    Hilsen
    Peter

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lyder til at passe fint til mig.

      Har man strømper på i den slags sko? Det lyder lidt selvmodsigende, hvis man har, men det er jo stadig sko.

      Slet
  2. Du kan sagtens løbe med strømper i dem. Man kan sågar også få strømper med tæer til sine Fivefingers. Nogle sko har irriterende syninger, som vil give vabler på langture, og om vinteren kan det også være rart med lidt varme i skoene. Løber man uden strømper, er det dejligt nemt at smide skoene og løbe med dem i hænderne.

    Men pas på! Der er sikkert enkelte barfodsfundamentalister derude, der er parate til vælte strømpeløbere omkuld på skovstierne og flå strømperne af dem! :D

    SvarSlet