lørdag den 25. februar 2012

Workshop

Jeg har altid holdt meget af at løbe med vest. Jeg har ofte en trang til at trække op i ærmerne, når jeg løber med jakke, fordi det bliver for varmt. Problemet er bare, at løbeveste er lavet af noget tyndt stof, som kræver lunere vejr, før jeg kan bruge den. Men det er der nu lavet om på! Newline har sendt mig en vest i tykkere materiale: Iconic Coldtack 37 Vest.  Indtil nu har jeg løbet i min vinterløbejakke, men endelig er vi krøbet over frostgrænsen, og så må der ske noget med beklædningen. Det var måske ikke så oplagt, at det skulle være i dag, for kombinationen af temp. og blæst betød en chillfaktor på -3 i Birkerød, men I ved, hvordan det er, når man får nyt udstyr ;-)

Jeg tog en langærmet undertrøje, en langærmet T-shirt og vesten på. Turen gik ad Kongevejen fra Birkerød til Virum og så retur. På udturen tænkte jeg, at nu havde DMI overdrevet igen. Det var bestemt ikke særligt blæsende, og slet ikke en middelvind på 8,8 m/s, som det fremgik af Borgervejr, som jeg altid tjekker, før jeg løber om vinteren. Meeeen jeg blev klogere, da jeg skulle hjem fra krydset i Virum. Mand, for en modvind hele vejen hjem!!! Men vesten - den holdt hele vejen!!
Fysioterapeut Kristian underviser
Eftermiddagen har jeg brugt på 'Løberen's workshop 'Forebyg skader' Det var et par timer med butikkens fysioterapeut, der tog udgangspunkt i deltagernes erfaring med skader, når han gav gode råd til styrketræningsøvelser. Jeg fik et tip med hjem til min hælspore: 2 karklude under fødderne og så skal jeg 'krabbe' mig frem.
Her ses jeg i en sidebøjning
Foto: Fra Løberens facebook-side

Øvelse for lårets muskel på lårets bagside: nordic hamstring
Foto: Fra Løberens facebook-side

Da der var 20 min. tilbage af workshoppen, blev vi sat til at lave cirkeltræning med englehop, squarts, sideskridt, planken og mavebøjninger.

Da det var slut, havde jeg en god snak om løbesko med en af medarbejderne. Jeg skulle høre, om denne afdeling ville blive forhandler af Newlines sko, så jeg kunne få dem lavet, hvor jeg plejer at handle løbeudstyr, men desværre var svaret nej. De har så mange andre mærker i sortimentet, at Newline ikke er aktuelt. Men han kendte meget til skoen og dens muligheder for opbygning, så jeg blev meget klogere.

4 kommentarer:

  1. "Krabbeøvelsen" skulle desuden være god mod skinnebensbetændelse, så den er også blevet en del af min træning pt. :)

    Mvh.
    Lisette

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt.
    Jeg skulle også havde været til workshoppen. Desværre var den udsolgt da jeg tog beslutningen.
    Krabbeøvelsen? Hvad og hvordan?
    Hilsen Lars B / Hillerød

    SvarSlet
    Svar
    1. Man skal være hurtigt ude, når Løberen tilbyder events, og der er jo ikke så meget at betænke sig på til den pris :-)

      Du kender sikkert allerede krabbeøvelsen: en karklud under hver fod, men ikke under tæerne, og så krabber/krummer du tæerne, så du bevæger dig fremad. Forstår du, hvad jeg mener? Ellers er det 8. video i denne serie http://go.tv2.dk/articlefornoejelse/id-21541309:%C3%B8velser--hvis-du-er-l%C3%B8be%C3%B8m.html?ss

      Slet
  3. Man lægger en klud eller lignende under hælen, og så "trækker" man sig fremad med tæerne :)

    Mvh.
    Lisette

    SvarSlet