søndag den 5. februar 2012

Afbud til dagens løb

Jeg var tilmeldt Spartas testløb på 10 km i formiddags, men da jeg stod op kl. 07.30, væltede sneen ned, og det havde den gjort længe, for der lå ca. 10 cm. Det er selvfølgelig ingen hindring for at stille op til et løb, men jeg var tilmeldt med ét formål: at se hvor mit niveau er på 10 km pt., og det ville ikke være muligt at løbe hurtigt under disse betingelser. Jeg har 1 times transport til Østerbro, og jeg havde ikke lyst til at bruge 2 timer i frostvejr for at deltage i det, der ville svare til en træningstur på 10 km.

Men den dårlige samvittighed ville ikke rigtigt slippe mig, så jeg var glad for at deltage flg. rapport fra Thomas Skytte, der blev nr. 3: Du gik ikke glip af noget idag, så god beslutning. Jeg løb selv en tid 2-3 minutter langsommere end normalt. 2/3 af ruten var ikke ryddet, så vi skøjtede rundt. Jeg kunne nu ellers godt havde brug et par Speedcross fremfor Lunar... Glide (navnet passede godt under forholdene!). Nærmeste konkurrent, Kenneth Munk, havde taget pigskoene på og kunne ubesværet rykke fra mig på de tilsneede stykker - det var simpelthen ikke muligt for mig at sætte af med almindelige sko.

Ruten er i forvejen ikke optimal pga. de mange skarpe sving, men det var jeg forberedt på fra Nytårsløbet. Det var kombinationen med sneglatte stier og måske underliggende is (det kan man jo ikke se), der fik mig til at tage valget at blive væk. Jeg var iøvrigt ikke den eneste, der fortog dette valg. I følge Spartas hjemmeside var 3714 løbere tilmeldt, men kun 2151 stillede til start.


I stedet for nød jeg en tur i Bistrup og Farum på vinterstille veje, der kun blev brudt af glade børnestemmer på kælk og skøjter, mens enkelte voksne havde vovet sig ud på ski. Snevejret var stoppet og solen brudt frem - et vidunderligt vinterlandskab.

Kroppen er lidt øm efter fredagens Bodypump, men klog af skade havde jeg valgt lette vægte, så vi taler altså ikke om nærmest invaliderende ømhed, som da jeg startede op for et års tid siden ;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg var iført mine Speedcross og de var desværre heller ikke helt nok til at give et fornuftigt bud på den nuværende form. Køreturen fra Hørsholm til Østerbronx og retur havde nok været brugt bedre med en tur rundt om Esrum Sø :-)

    Iøvrigt utroligt som Gult lige pludselig skal være det nye sort :-)

    SvarSlet
  2. Ja ikk´? :-D
    Jeg har set t-shirts i kataloget, og de ser flotte ud!

    SvarSlet