fredag den 17. februar 2012

Film om løb

For flere år siden faldt jeg tilfældigvis over filmen Without Limits om den amerikanske løber Steve Prefontaine. Jeg har set den adskillige gange, og løbescenerne fascinerer mig stadig.

Jeg har også set filmen The Long Run, som jeg til gengæld ikke fandt særlig spændende.

Den bedst kendte film om løb er nok Chariots of Fire , som jeg af mystiske årsager aldrig har fået set. Men nu skal det have en ende! Jeg har bestilt filmen på Amazon.co.uk for den nette sum af 3,79 pund.

Tips om andre gode film modtages med glæde :-)

3 kommentarer:

  1. Interessante forslag, kender dem ikke, men skal da undersøges nærmere.

    Via Netflix fandt jeg frem til følgende film: "Spirit of the marathon" - som også har en god rating på IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0960792/ - måske et forslag?

    SvarSlet
  2. Jeg har flere film her hjemme, nogle er bedre end andre, men dem jeg har er:

    Toughest race on earth - James Cracknell - Viser i løbet af en time, noget af James' træning op til Marathon Des Sables og selvfølgelig er der også et kamerahold med i "sandkassen" - Der bliver skøjtet lidt hurtigt hen over det hele, men den er udemærket. - Kunne dog godt have brugt nogle flere timer af det samme :).

    Race across America - James Cracknell - Han vil krydse USA på forskellige måder (ro, løb, cyklingen og svømningen.).
    Desværre bliver han ramt af en bil kort inde i "løbet", men inden da får han lige cyklet til death vally hvor han lige får løbet 3 marathons i streg, den del er udemærket. Bagefter følger man noget kortvarrigt hans genoptræning.

    Through hell & high water - James Cracknell & Fogle - udfordre atlanterhavet 2 måneder i en "lille" robåd. - Ikke noget med løb at gøre, men imponerende er det squ! - God dokumentar.

    Running the Sahara - nogle ultraløbere beslutter sig for at krydse Sahara ørkenen med alt hvad der hører sig til. - Det er ved at være længe siden at jeg har set den, men jeg husker det som en god dokumentar. Matt Damon er forresten fortælleren.

    De er alle købt billigt over amazon.co.uk.

    SvarSlet
  3. Tak for tips. 'Spirit of the marathon' har jeg også hørt godt om, så den er bestemt en mulighed. Faktisk mener jeg den ligger på nettet, opdelt i flere afsnit. Det må jeg lige tjekke op på.

    @ Dennis: man kan sagtens hente inspiration i andre sportsgrene. Personligt har jeg brugt 'Race across America' med Chris MacDonald, der på glimrende vis beskriver de fysiske og psykiske kriser, man gennemgår i ultralange konkurrencer.

    SvarSlet