tirsdag den 21. februar 2012

Tiden tikker

De fleste har nok bemærket, at jeg har fået et nedtællingsur på siden. September lyder meget langt væk, men det gør 199 dage bestemt ikke! Jeg indrømmer gerne, at lige nu klynger jeg mig til coachens udmelding, at bare jeg har grundformen i orden, når vi når maj måned, så skal han nok få mig i topform til VM.

Så længe har jeg nu ikke tænkt mig, at der skal gå, før den målrettede træning begynder, men jeg har givet mig selv en form for time-out indtil 1. marts, dvs. 10 dage. Tiden skal bruges til at justere løbslisten samt lave en ny træningsplan med Jesper.

De første ændringer er sket. Oprindeligt skulle jeg have løbet Allerød serieløb i søndags, men jeg valgte at melde fra, da jeg forventede isglatte steder i skoven, og jeg fik ret i, at der var glat. Så glat at arr. henlagde løbet til villavejene. Surt for så kunne jeg godt have løbet med. Nu bliver jeg nødt til at deltage d. 18. marts, hvis jeg vil have en chance for at komme på podiet, da det kræver deltagelse i 3 ud af 5 løb. Det betyder, at Sydkystmaraton falder ud, men det gør ikke så meget, da jeg på ingen måde kan nå at blive i form til et løb på 3t 30min. eller hurtigere, som var målet. Det må bliver lidt længere henne i sæsonen.

Jeg har meldt mig ud af fitnesscenret med udgangen af marts måned. Jeg ved, at når træningen optrappes, bliver det umuligt for mig at følge hold til bestemte tider. Jeg håber derfor, at jeg får nogle gode imputs til hjemmetræning på lørdag, når jeg deltager i Løberens workshop om forebyggelse af skader.

2 kommentarer:

  1. Ikke for at tage modet fra dig, men der er kun 29 dage i februar, men det er trods alt 1 mere end "normalt" :)

    SvarSlet