fredag den 2. december 2011

Valget er truffet

Jeg havde en lang og god samtale med Brian Larsen, tovholderen for 24 timers ultralandsholdet, i går aftes. Jeg vil ikke gå i detaljer med vores samtale, men jeg kan sige, at Brian lægger en linie omkring udtagelse, der giver fremragende mulighed for landsholdsløbere til at forberede sig optimalt. Mere om det, når han selv melder ud.

I mit tilfælde mangler jeg jo så et 24 timers resultat indenfor de seneste 2 år. Landsholdet har altid været åben for en individuel vurdering af potentielle deltagere, når man har været ude med en langvarig skade, så man kan blive udtaget på baggrund af tidl. resultater og erfaring med 24 timers løb eller længere (f.eks. GUCR). Brian er heldigvis meget åben for at udtage mig udfra dette, men jeg vil kraftigt understrege, at jeg er ikke  udtaget endnu. Der er ikke foretaget nogen udtagelse af nogle løbere endnu. Men såfremt jeg kan være skadesfri, udviser stabilitet på et godt niveau samt er motiveret for 24 timers løb, så er der trods alt ikke flere kvinder, der løber 24 timers løb i DK, end at der er plads til mig. Det er min opfattelse, at der er så stor mulighed for, at jeg bliver udtaget, til at jeg tør tage chancen og planlægge min sæson efter VM i september.

Arbejdet mod målet er begyndt! Jeg har sendt en mail til coachen om min beslutning, og han er klar til hjælpe med træningen endnu en gang. Jeg har sendt et forslag til delmål frem mod VM, og jeg er lovet en tilbagemelding senere i dag (hvilket betyder i nat dansk tid) med hans vurdering af de valgte løb.

Hvad var så Plan 1 og Plan 2?

Plan 1 var at løbe 24 timers løb i Steenbergen i maj, hvilket er samme løb, som skal afholde VM 2013. Det betød, at jeg stadig kunne deltage i cykelløbet Etape du Tour i midten af juli måned samt løbe endnu et ultraløb i efteråret.

Plan 2 er så den, jeg har valgt. At træne mod VM i september med den konsekvens, at jeg ikke kan deltage i Etape du Tour af to årsager: Landsholdet stiller krav om, at man ikke deltager i længevarende hårdt fysisk krævende begivenheder i en periode på 3 mdr. før VM, og et cykelløb i Pyrenæerne på 197 km må nok siges at høre under denne kategori. Den anden årsag er, at jeg heller ikke vil have overskud til at træne nok frem mod både Etape du Tour og VM. Det vil være at spille på to heste, og så bliver begge dele kun halvhjertet. Jeg ved ikke helt, hvda jeg skal stille op med Touren endnu, og foreløbig forholder jeg mig i ro. Jeg er trods alt ikke udtaget til VM endnu.

Mit valg er at lægge alle æggene i samme kurv og håbe, at det holder hele vejen. Motivationen fejler ikke noget, så jeg krydser fingre for, at mit navn kommer op af bowleren, når Brian sammensætter landsholdet.
Katowice, Polen
8.-9. september 2012

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Det bliver spændende. Held og lykke på din vej mod vm, jeg glæder mig til at følge med her på din blog.

    God weekend
    Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina
    Nu skal jeg jo lige udtages først, men tak.. :-)

    SvarSlet