torsdag den 1. december 2011

Trail i Danmark

Nu er det muligt at samle kvalifikationspoint til Ultra Trial Mont Blanc i samme kalenderår herhjemme. Kravet er 5 points indenfor de seneste 2 år. Salomon Hammer Trail  giver 4 points på 100 miles og 2 points på 50 miles, og Nord Vest 100 KM har netop fået tildelt 2 points af UTMB.

Jeg synes, det er fantastisk, at vores flade land kan stille med to kvalifikationsløb til et bjergløb. Herligt at der er løbsarr., der tænker ud over grænsen for, hvad man tror, der er muligt herhjemme. Personligt bliver jeg aldrig trailløber, for jeg er hunderæd for at løbe stærkt, når det går nedad, og det ærgrer mig, for jeg tror, det er nogle vidunderlige oplevelser, jeg går glip af.

Men jeg har jo mine egne oplevelser i vente, og jeg ved, at mange venter på meldingen om næste års hovedmål, men desværre trækker det lidt ud, fordi jeg venter på et afgørende svar, før jeg træffer beslutningen. Derfor må jeg også vente med at træffe beslutning om relevante løb i 1. halvår af 2012.

Et arr. har jeg dog meldt fra til allerede nu, nemlig Triple-marathon-træningsweekenden i Sverige. Det hænger sammen med, at min søn og hans kæreste har fået rykket terminsdatoen fra 5. maj til 1. april efter en skanning, og jeg skal ikke risikere at sidde på en ødegård i Sverige, når den afgørende opringning kommer: at jeg er blevet farmor til en lille dreng.

4 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Jeg overvejer at prøve et 6 timers løb i 2012. Efter 3 marathon i år, og målet om at komme under 4 timer lykkedes i Amsterdam med 3.51 :-) Så er jeg klar til en ny udfordring.

    Jeg er tilmeldt Berlin i 2012 for 3. gang og regner også med at løber KBH for 1 gang.

    Syntes du 24RUN i Holte er et godt løb at starte med, eller har du andre 6 timers løb der er bedre som det første ? Jeg bor på Fyn så det gøre ikke så meget hvor det er, bare ikke Bornholm. Det er for dyrt at komme der over.

    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette

    Det er dejligt at høre, du har fået mod på at tage udfordringen med 6 timers løb op :-)

    Der er flere løb at vælge imellem, så det afhænger lidt af hvornår på året, du vil løbe i forhold til dine 2 marathons:
    15/4: Horsens (flad rute rundt om slagteriet)
    09/6: Holte (kuperet rute i skov)
    27/10: Albertslund (flad rute med få små stigninger)
    17/11(?): Grenaa (flad rute)

    Jeg har løbet alle 4 løb, og jeg kan faktisk anbefale dem alle. Så vælg efter hvornår det passer bedst ind i dit program. Jeg regner selv med at løbe i Horsens og Grenaa, men det er ikke 100% endnu.

    God træning frem mod dit nye mål :-)

    SvarSlet
  3. Kul att du kommer än vända till Sverige! Synd att det inte är till mina hemtrakter!

    SvarSlet
  4. Hej Laila
    Alle løbene er i Danmark. Er der en by af samme navn i Sverige?

    SvarSlet