fredag den 9. december 2011

Op på bolden


Jeg var den glade indehaver af en Swiss Ball - en støvet Swiss Ball :-/

Men det er den ikke længere, for jeg fik et godt forslag med hjem fra kurset i styrketræning: sid på din store bold, når du arbejder ved din pc. Pga. ustabiliteten ved en bold vil kroppen hele tiden småjustere, så jeg ikke falder ned, og det betyder, at jeg konstant træner de små mavemuskler. Jeg gik skridtet videre og i mandags støvede jeg bolden af og placerede den ved spisebordet i stedet for en stol, hvilket betyder, at jeg nu både spiser og arbejder siddende på min bold.

Og som en lille bonus kommer legebarnet en gang imellem op i mig, og så hopper jeg lidt på bolden. Måske kommer der lige et indslag i TV, som jeg vil høre, og så laver jeg lidt styrketræningsøvelser imens, for bolden er jo lige her. Jeg kan bl.a. lave mavebøjninger eller ovenstående øvelse, mens de fortæller om blæsevejret udenfor.

Bolden har været en anelse blød de første par dage, fordi den havde tabt lidt luft, mens de lå i hjørnet af mit soveværelse, men det klarede et hurtigt besøg hos min fys, der har en kompressor til den slags. Indrømmet at det var ikke helt gennemtænkt at gøre det i morgenens blæsevejr, for når jeg ikke har bil, måtte jeg gå de 750 meter derhen. Det er selvfølgelig ingen sag alm.vis, men prøv med en pumpet 65 cm stor bold i favnen!!! Men jeg kom både ud og hjem, og nu sidder jeg og troner på min bold, mens blæsevejret stadig raser.

Norge har allerede udtaget landsholdene til EM/VM på 100 km i april og 24 timers løb i september. I Norge har man valgt at give landsholdløberne maximale træningsforhold og har udtaget samtlige løbere længe før mesterskaberne. I følge indlægget på Kondis , der også indeholder navnene på de udvalgte, tilføjes der ikke nye løbere, med mindre der sker et stort mandefald blandt de udtagne deltagere. Det må betyde, at selv om man løber langt på et af forårets 24H-løb, bliver man tidligst udtaget til VM i maj 2013. 
Det bliver spændende, hvornår Finland, Sverige og Danmark følger trop, men det er vist uden fortilfælde, at et landshold udtages 9 mdr. før VM - God gået Norge! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar