søndag den 18. december 2011

2. afd. af Allerød Serieløb

Serieløb giver i princippet mulighed for at sammenligne sin egen tid fra måned til måned, og der skal jo helst være fremgang. Det er bare ikke ret nemt, når vi taler om serieløbet i Tokkekøb Hegn.

For en måned siden sloges jeg som bekendt med en strid hundejer uden styr på sine hunde. Den undskyldning kan jeg ikke bruge denne gang, og tiden blev ovenikøbet langsommere! 50:15 for 10 km, men til gengæld var ruten langt mere udfordrende denne gang. Det er charmen ved dette løb, at man aldrig ved, hvad der venter, og denne gang ventede der mudder. Meget mudder efter min mening. Trailløbere vil nok grine af mig, men for en asfaltløber var der altså mange store mudderhuller, der skulle løbes udenom, hoppes over eller løbes igennem.

Efter løbet spurgte en løber, hvilke sko jeg brugte, for han havde løbet bag mig før en af mudderpassagerne, og han sagde, at da vi nåede hullet, løb jeg hurtigt væk, mens han kæmpede sig igennem i sine alm. løbesko. Jeg løber altid i mine Salomon Speedcross, og trailsko er det eneste rigtige til dette løb efter min mening.

Der var mange løbere i dag, ca. 130, hvilket er tæt på deltagerrekord. Det er forståeligt, at interessen breder sig, for løbet er godt afmærket, hyggelig stemning, godt mix af hurtige og knap så hurtige løbere, en udfordrende rute og ikke at forglemme: kampen om serie-sejren! Man kan stadig nå at være med, da det kun kræver deltagelse i 3 ud af 5 løb. Så find de terrængående sko frem og mød op på Skovvang Stadion d. 15/1 til Allerød Kondiløbsserie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar