mandag den 26. december 2011

'Projekt Steenbergen 2012'

Da jeg var på motionsseminar for et par måneder siden, modtog vi en gratis træningskalender fra MotionDANMARK. Den begynder i dag (uge 52), og det har jeg så valgt at tage som startskuddet til 'Projekt Steenbergen 2012'. Det giver 20 uger til at blive klar til 24H, og eftersom jeg ikke har løbet over 25 km siden Rudersdal Marathon i november, bl.a. pga. min hælspore, bliver det helt sikkert en hård omgang. Der går stadig et par dage, inden coachen er på banen, men aftalen er, at 4-5 planlagte hviledage i Havana bl.a. vil blive brugt på at få skruet en træningsplan sammen.

For at signalere overfor mig selv, at tavlen er visket ren efter et resultatmæssigt miserabelt løbeår, er alle registreringer af tidl. træningsture samt totaler slettet fra mit løbeur. Jeg begynder fra 0 km, og så bliver det spændende at se, hvad der står på uret i midten af maj.

Det er ikke den eneste markante vending, jeg har taget i dag. Jeg har nemlig annuleret min opsigelse i fitnesscentret! Efter et par uger uden holdtræning er jeg blevet lidt øm over lænden igen efter at have været smertefri i 3 uger. Det holder bare ikke!! Pilates og Mave/ryg-holdet får brugt/strakt min ryg på en måde, som jeg aldrig selv vil få gjort, så jeg skal finde tid til de 3 x 1 times træning om ugen. Ved nærmere eftertanke er det også klogt i forhold til 24H-træningen, for det giver mulighed for alternativ træning, hvis det skulle blive aktuelt pga. overbelastning eller skade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar