søndag den 1. november 2009

Newline Skovmarathon - 10 km distancen

Foto: Birkerøddernes Løbeklub's yngste deltager Viktor Hastrup, der løb 10 km i den meget flotte tid 39.51. Det rakte til en 2. plads i aldersklassen 0-14 år, en 7.plads hos herrerne og en 8.plads all-over af 651 deltagere. Stærkt løbet Viktor :-) Pudsigt nok er hans startnr. = Birkerøds postnr. St. Dyrehave i Hillerød lagde den smukkeste efterårsskov til den 13. udgave af Skovmarathon. Jeg så mange gode løbevenner, der naturligvis alle skulle løbe marathon, men man har vel en rygrad af stål, så jeg holdt fast i den korte distance. Jeg fik uden problemer lov til at skifte fra halvmarathon til 10 km. Det var meget mærkeligt at se alle de andre starte på 42,195 km - uden mig :-( Der er ingen tvivl om, at det var den rigtige beslutning. Jeg mærkede dét, der nu må betegnes som ømhed, i baglåret under hele turen. Lidt mere ømhed på den sidste km, så hvis jeg i begyndelsen af løbet var sikker på, at jeg nok i det mindste skulle være blevet på halvmarathon, skiftede jeg i hvert fald mening igen ;-) 10 km var det helt rigtige valg, fordi den efterlod en fornemmelse af, at det går hurtigt fremad nu, og samtidigt havde jeg følelsen 'Bare jeg skulle løbe længere'. Mental sult på at løbe langt igen! Tiden blev 49.29. Dvs. 4.57/km og dermed 20 sek. langsommere pr. km i forhold til Gribskovløbet for 14 dage siden. Disciplineret løbet :-) Placering: nr.2 af 49 kvinder i aldersklassen 45-49 år / nr.16 af 325 kvinder / nr.144 ud af 651 deltagere. Det er da ikke så ringe af en småskadet løber :-D Der går nok en lille uges tid, før baglåret er 100% i orden, men jeg er ikke længere i tvivl om, at jeg nok skal blive klar til 6 timers løbet i Grenå. Spørgsmålet er kun i hvilken form? .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar