lørdag den 7. november 2009

GUCR

Pasta for løbere. Kan købes på www.foska.com :-) Det var svært at falde i søvn i går aftes. Det var helt tilfældigt, at jeg så, at jeg havde fået startnr. til GUCR (som Grand Union Canal Race forkortes). Vi var blevet lovet en be- eller afkræftende mail om deltagelse på mandag, men pludselig stod resultatet af lodtrækningen på løbets hjemmeside :-) Selv om min deltagelse får nogle omkostninger i forhold til andre løb, så glæder jeg mig helt vildt. Prøv at goggle billeder på ordene Grand Union Canal, så ved du hvorfor! Løbet finder sted 16 dage efter VM, som derfor bliver uden min deltagelse. 6 dages løbet på Bornholm ligger 14 dage efter GUCR, så det er også sat på stand-by. Desværre har jeg ikke Lars Skytte´s formidable kapacitet til 2 store løb på 3 uger, så jeg har måtte vælge. Der ligger en åben mulighed for deltagelse i DM på 24 timer d.18.juni., hvis jeg har overskud. Det tager jeg først stilling til, når jeg vender hjem fra London. Så mine damer og herrer - bloggens fremtidige indhold (i hvert fald de næste 6,5 måneder) ligger klar: Den kommer til at handle om de fysiske, mentale og praktiske forberedelser til den store udfordring: GUCR. Og her er tale om en udfordring, der både fascinerer og skræmmer mig! Et distanceløb efter kort. Jeg, der er kendt for at løbe forkert, hvis det er muligt! Jeg, der ikke kan læse et landkort og ikke ved, hvordan jeg finder ud af hvilken vej, det skal vende, så jeg løber i den rigtige retning. Hvis man bare skulle løbe med kanalen på samme side hele vejen, var det til at finde ud af, men man skal krydse sluserne flere sted, og jeg har hørt om løbere, der glemte dette og løb for langt, eller de løb pludselig i modsat retning efter at have krydset kanalen. Det sker, når man er træt og derfor uopmærksom. At vælge et distanceløb er for mig en stor udfordring. At løbe 233 km efter et kort er direkte angstprovokerende. Er der noget at sige til, jeg glæder mig? :-D .

1 kommentar:

  1. Det lyder så spændende med det lange, lange løb. :-) Jeg glæder mig til at følge dine forberedelser til det, fordi jeg jo bestemt regner med, at også jeg kan nyde godt af dine erfaringer.
    Held og lykke, god karma og ingen skader på vejen.....

    SvarSlet