onsdag den 4. november 2009

Ændring i planerne

Jeg har meldt afbud til 6 timers løbet i Grenå. Baglåret er stadig ikke helt OK, og jeg har derfor ikke trænet ordentligt i et par uger. Der er ingen grund til at løbe nogen risiko for en længerevarende skade, så jeg vælger at melde fra allerede nu. Det giver samtidigt en anden løber tid til at forberede sig ordentligt. Der er 15-20 løbere på ventelisten, så det bliver intet problem at finde en erstatning for mig. Jeg har været til pilates i aften. Det er rystende så usmidig kroppen bliver af langdistanceløb, når man ikke laver udstrækninger. Jeg har ikke været til spinning efter løbet i Albertslund for at undgå samme gener i Grenå, men med den nye plan er der nu åbnet op for at genoptage denne træningsform. Det er en lidt mærkelig fornemmelse, at ultrasæsonen 2009 er slut. Det er endnu ikke 100% sikkert, hvordan 2010 kommer til at se ud, men da jeg er typen, der helst træner frem mod et specifikt mål, skal jeg snart beslutte mig. Nu venter nogle måneders grundtræning. Det betyder mindre træningsmængde løbemæssigt (ca. 70-80 km ugentligt), fokus på stryketræning af hensyn til min ryg samt spinning som supplerende konditionstræning. Jeg skal også, trods den truende jul, have mere fokus på kosten. Jeg kan tydeligt mærke forskel på min træning og mit mentale overskud, om jeg spiser fornuftigt eller ej. Et par råd fra Chris MacDonald vil jeg tage op. Jeg vil skifte lidt af den daglige kaffemængde ud med grøn the. Vi har en thehandel i byen, så der er rig mulighed til at prøve sig frem mellem de mange smagsvarianter. Så er der broccoli! Der er tilsyneladende nogle kræftforebyggende stoffer i broccoli, og et mindre dagligt indtag (3 buketter) skulle være nok. Heldigvis er jeg en af de mennesker, der faktisk godt kan lide broccoli, så det bliver ikke noget problem. Men rådet om 1 spsk. Möllers Tran dagligt får han mig altså ikke med på! Jeg holder mig til min fiskeolie i kapsler ;-) .

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Rigtig godt tænkt, at du melder fra det løb nu, både af hensyn til din egen krop og af hensyn til en anden løber.

    Jeg ved du finder andre mål du kan træne og glæde dig til.

    Håber du snart bliver skaden kvit....

    Ja kaffe... forsøger selv at trappe ned og grøn te er rigtig godt.

    Hav en god dag

    SvarSlet
  2. Hej May Britt

    Så er det måske dig jeg skal takke for min plads i Grenå?
    Men bortset fra det, så synes jeg det er godt disponeret ovenpå en lang og hård sæson - der kommer jo også en sæson til næste år.

    Vedr grøn te, kan følgende anbefales (www.helsemin.dk/products_verbose.sap?vareid=1898&Tittel=Information). Det smager udemærket og er noget bedre for maven end kaffe.

    Möller Tran kender jeg ikke, men jeg olie plejer jeg at hælde over mine havregryn, så smager jeg det faktisk ikke. Man skal bare huske at hælde det over inden rismælken kommer på (ellers lægger det sig som oliepletter ovenpå og det er ikke så lækkert). - Det har været rigtig godt for mine led, ikke mindst mine knæ. Men jeg skifter også mellem olie og olie i kapsler, for ikke at køre med det samme altid.

    Vi ses den 13 dec c";)

    SvarSlet
  3. Hej Jesper
    Jeg er glad for at mit nr. er gået til en, jeg kender :-)

    Jeg kan ikke få linket til at virke :-(

    SvarSlet