torsdag den 19. november 2009

En opfordring med bivirkninger

Bortset fra Rudersdal Marathon har jeg holdt træningsmængden nede, som Jesper anbefalede. Jeg er nu ikke sikker på, at det var verdens bedste råd, for dovenskaben sniger sig ind, og vægten stiger. Det er tid til at komme i gang igen! Der er kun et halvt år til GUCR, så det er nu, jeg skal begynde genopbygningen af ultraformen. Jeg ved godt, det lyder lidt underligt, at formen skal genopbygges, når jeg netop har løbet marathon. Men pt. er formen kun så jeg kan gennemføre et marathon uden problemer, men der mangler fart og overskud. Nå ja, der var jo noget med 64 km på 6 timer for 4 uger siden, så helt skidt er det måske ikke, men mentalt er det ikke godt! Som så meget andet er det at løbe også en vane. I hvert fald når det er november-vejr! Når jeg er i lavtræning, bliver det hurtigt en glidebane mod ikke at træne. Kender vi ikke alle: 'I morgen begynder jeg'? En måde at komme i gang igen på kan være at føre motionsdagbog. Chris MacDonald har netop lanceret en dagbog på sin hjemmeside. Mon man så kan sige, at man har Chris som personlig træner? ;-) Jeg bruger Polars Protrainer, men i de dovne perioder er jeg rigtig god til at ignorere de blanke træningsfelter. Mange ultraløbere træner uden de store problemer dag efter dag. Sådan har jeg det desværre ikke. Jeg har op- og nedture mht. træningslysten, og da ultraløb helst skal forblive en glæde, tager jeg ind imellem disse ultraløbepauser. Men i morgen må jeg i gang... .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar