torsdag den 26. november 2009

Dovenskab

Sommetider tænker jeg, om jeg er den eneste ultraløber, der i perioder mister lysten til at træne? Jeg hører aldrig om andre løbere, der har svært ved at få bundet skoene. De løber km efter km hver eneste dag, og alt er bare herligt! Så sidder jeg her i Birkerød og kan bare ikke komme ud af døren. Som mange motionister ved, er det sværeste skridt det, der fører ud af døren. Selv om jeg løber meget og langt, har jeg det på præcis samme måde. I bund og grund er jeg jo bare en alm. motionist, der tilfældigvis har en krop, der kan holde til at løbe langt. Ikke hurtigt, men langt. Af samme grund har jeg et hav af sekundære placeringer i forskellige løb. Jeg er ret nem at slå på den korte bane :-) De sidste dages tavshed skyldes eftertænksomhed. Der har været meget opmærksomhed omkring min person det sidste års tid. Medierne har elsket historien om min sene start med at løbe og den triste baggrund. At jeg løber ultraløb har været et ekstra krydderi. Min begrundelse for at sige ja til at medvirke i alle disse interviews var, at jeg fik lov til at gøre reklame for ultraløb, og man kan jo roligt sige, at emnet har fået stor opmærksomhed. Der har været flere portrætter i TV af forskellige løbere: Kent Møller, Kim Rasmussen, Poul Christensen, Lars Skytte Christoffersen osv. Men følelsen af at være lidt over-eksponeret kan ikke rigtigt slippe mig. Jeg vil helst ikke være en person, folk er trætte af at høre om! "Hun fører sig frem, men præsterer hun nogle resultater? Nej" Derfor har jeg de seneste dage overvejet at lukke for bloggen, men på den anden side har jeg fået mange positive hilsner, både via mails og personligt til løb, og det får mig til at blive ved. At være en inspiration for andre er en gave, jeg værdsætter meget, og sådan en gave kasserer man ikke bare. Måske en 'slut-på-sæsonen'-depression? Måske jeg bare skal få snørret de sko og løbe det hele væk? ;-) .

5 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Jeg startede med at løbe for 2 år siden, og har nu løbet 4 halv-marathons og et enkelt marathon. Jeg håber at der kommer mange flere marathons i min ben de kommende år :) Om jeg nogensinde bliver ultraløber tvivler jeg nu lidt på..Men for pokker hvor er det altså inspirerende at læse din blog :)

    Mvh

    Jacob

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt.

    Jeg har kommenteret et par gange tidligere og du har gennem det sidste halve år (opdagede din blog for et halvt års tid siden)været en kæmpe inspiration for mig. Jeg er meget glad for at læse din blog, og logger som regel ind på den dagligt. Den har givet mig masser af energi og lyst til at løbe mange, mange kilometer og mange lange ture. Jeg løber tit og tænker over alle dine oplevelser med ultraløb. Det er meget spændende at læse om... Og dit kommende ultraløb i England. Det bli'r vildt og meget interessant at høre om. Stor tak fordi du altid deler dine oplevelser med os herude.

    Jeg vil igang med flere marathons i 2010- det er helt sikkert. Din blog har været med til at ændre min løbetilværelse - fået mig igang på de længere distancer og givet mig ultra-drømme for fremtiden.

    Se så at få snørret de løbesko derude i Birkerød ... Du ved hvor herligt det er bagefter :o)... Og husk; Et glas rødvin smager ekstra godt efter en skøn løbetur ;o).

    Hilsener fra

    Henriette

    SvarSlet
  3. Hej May-Britt, du løb i 6 timer i lørdags, og du har derudover haft influenza, måske er det godt for dig at holde pause et par dage ovenpå det hele? Du må endelig ikke lukke din blog, vi er mange, der er glade for at følge med i din løbetræning og dine tanker omkring det hele
    Hilsen Kirsten Frederiksen

    SvarSlet
  4. Hej May-Britt!
    Der er vist mange, som her i november for alvor løber :-) ind i lidt sløvsind eller -ben. Jeg tror, at man skal give sig selv lidt fred, lidt tid og nogle kortere ture. Og finde tilbage til essensen i det at løbe fremfor projektet i løbet i en tid, hvor energien ikke er i top.
    Mange hilsener
    Katrine

    SvarSlet
  5. Hej May-Britt
    Følelsen af at være overeksponeret kender jeg. som foredragsholder oplever jeg det med mellemrum, og jeg ved at andre undervisere oplever det samme.
    Der skal helt klart være en balance mellem synlighed og tid til bare at være til. Hvis du få lyst til en ferie fra bloggen, så tag den endelig, men vent lidt med at lukke den helt. Ofte bliver filteret lidt stærkere igen, og man kan tåle en tur til i lyset:-)
    Din blog er inspirerende, fordi du er så ærlig og giver mere end et overfladisk billede af liv og løb. Tak for det og glædelig jul:-))
    Mange hilsner
    Anne Sofie

    SvarSlet