lørdag den 28. november 2009

Langs Furesøen

For at retfærdiggøre aftenens kalorieindtag til løbeklubbens julefest har jeg haft løbeskoene på. En dejlig tur langs Furesøen :-) Mange ruter opstår lidt tilfældigt, men der knytter sig en lille historie til min tur rundt om Furesøen. Da jeg begyndte at løbe, løb jeg ofte i Vaserne, der er en del af ruten rundt om Furesøen, men jeg kendte ikke turen hele vejen rundt. Ruten er lidt kompliceret, da man ikke løber langs søen hele tiden, men også skal gennem et villakvarter i Holte. Som jeg tidl. har beskrevet, mødte jeg Jesper Olsen i begyndelsen af dec. 2006, og da han skulle holde jul hos sine forældre, der bor ca.6 km fra mig, tilbød han at vise mig turen lillejuleaftensdag. Noget af en udfordring for mig, da der er 20 km rundt, og jeg havde max. løbet halvmarathon! Men man siger jo ikke nej, når Danmarks kendte ultraløber tilbyder en fælles træningstur :-D Det gik heldigvis fint, og siden da har det været en tradition, at vi tager turen rundt d.23. eller 24.12. Sidste år var Jesper som bekendt i Mellemøsten i julen, men det afholdt os ikke fra 'juleturen', der bare blev løbet virtuelt. Vi aftalte starttidspunkt og løb turen sammen mentalt. Sådan bliver det også i år :-) Mens jeg var ude at løbe, blev der sat verdensrekord i Birkerød Svømmehal . Lotte Friis satte ny rekord på 1500 m. fri. Træningen er slut for i dag, og nu er det tid til at skifte mine tights ud med 'Den lille sorte' ('.') .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar