lørdag den 21. november 2009

Mod al sund fornuft

Endnu en gang må jeg konstatere, at jeg er alt for nem at lokke! På mystisk vis fik jeg med meget kort varsel startnr. til Grenå 6 timers løb. Et løb, jeg ellers havde meldt fra, fordi jeg blev overbelastet i baglårene for 4 uger siden under 6 timers løbet i Albertslund. Derfor løb jeg socialt marathon for 1 uge siden. Hvem kunne vide, at det ville strømme ind med afbud til Grenå pga. sygdom og skader??? 1 kuperet marathon og 2 x 6 timers løb på 4 uger er vist liiiige i overkanten. Desuden har jeg en fornemmelse af, at min datters influenza kan have smittet mig. De første to timer gik fint, men pludselig blev jeg ramt af en altoverskyggende træthed. For første gang nogensinde under et løb overvejede jeg seriøst at ligge mig i vejkanten og sove! Benene blev som bly, let slingrende løb, og en mystisk tendens til at sparke mig selv over knysten er ikke normalt, selv når jeg er allermest presset under et løb. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg kom igennem de sidste 4 timer. Den eneste grund til at jeg blev i løbet var, at jeg vidste, jeg lå på 3. pladsen, og den ville jeg trods alt ikke opgive frivilligt. Så jeg aftalte med mig selv, at jeg ville forsætte, til jeg røg ned på 4. pladsen, for jeg vidste med sikkerhed, at jeg havde intet at skyde tilbage med, hvis jeg blev overhalet. De sidste 2 timer løb jeg fra omgang til omgang. 6 omgange tilbage, 5 omgange tilbage...sidste omgang! På forbløffende vis lå jeg stadig på 3. pladsen, da løbet blev blæst af. 63,379 km kan jeg bestemt ikke være utilfreds med på en dag, hvor ingenting kørte de sidste 4 timer. En velfortjent sejr og flot ny PR til Annedorthe Mahato, som på forhånd var min favorit til sejren. Poul Petersen tog sejren hos herrerne. Stor tillykke til dem begge :-) Præmierne er meget flotte i Grenå. For en 3. plads vandt jeg 1000 kr. og en stor buket blomster. Desuden vandt jeg 3 gode flasker rødvin i lodtrækningen, så kampen, stædigheden og tåbeligheden blev rigeligt belønnet denne lørdag på Djursland. Jeg er dybt taknemmelig for, at jeg havde kørelejlighed til Korsør med Jørgen og Jakob fra Falster. Jeg var helt færdig fysisk og mentalt, da løbet sluttede. Nu er jeg tilbage i Birkerød, og i morgen skal jeg ikke løbe 1 meter! .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar