søndag den 8. november 2009

Min coach i Mozambique

Endnu en gang er det lykkedes at lokke Jesper Olsen til at være coach :-) Selv om jeg tror, han er en smule skuffet over, at jeg dropper VM, har han sagt ja til at hjælpe mig med træningen til GUCR. Jeg har efterhånden ret godt styr på opbygningen til 24 timers løb, men jeg er mere (læs: helt) på bar bund, når der er tale om et ultra-distanceløb, hvor tiden er den afgørende faktor. Inden jeg spørger Jesper om hjælp, overvejer jeg altid to ting grundigt: 1. Han forventer en helhjertet træningsindsats - er jeg klar til det? 2. Jesper stiller selv kun op i konkurrencer for at yde sit allerbedste. Det betyder ikke, at han vinder, men hans konkurrence-gen gør, at han vil gå meget langt for at gøre det. Hvis han skal hjælpe mig, skal jeg være indstillet på samme indsats. Stiller jeg op for 'at deltage' eller for 'at gøre mit bedste'? Nu skal det ikke fortolkes som at jeg tror, jeg kan vinde løbet! Langtfra!!! Men jeg vil gøre, hvad jeg kan for at få en god tid, og her kommer Jesper ind i billedet. Han skal lære mig at løbe et distanceløb. Hans PR på 100 km er 6.58 og 100 miles er 15.26, så han ved godt, hvordan man træner til den type løb. Allerede i den første sms er der varslet hurtige 10 km løb og intervaller! Puha - Jesper ved godt, hvordan jeg har det med intervaller :-/ Men når jeg har valgt at bede om hans hjælp, gør jeg naturligvis, hvad der bliver sagt... Men lige nu er jeg blevet bedt om at holde mig lidt i ro. Max 60 km om ugen i en måneds tid for at restituere kroppen helt og samtidigt blive fyldt op med indebrændt træningslyst. Da jeg jo alligevel skal i gang med spinning x 2 og styrketræning x 3, passer det mig faktisk fint. Det giver mig tid til at implementere de nye træningsformer på fornuftig vis, før jeg går løs med ultratræningen. Forbindelsen til Mozambique er ikke den bedste pt. Den svinger fra 'ikke god' til direkte 'dårlig', men omkring 15.12. skulle han være i 'mobilt terræn' videre frem, og så starter optrapningen via sms fra Afrika. Der er virkelig tale om træningsvejledning over ultradistance :-D .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar