torsdag den 21. maj 2009

En 'Jesper Grønkjær'

Jeg kan simpelthen ikke sidde i Birkerød, når der løbes på Bornholm i weekenden!!!
Så jeg laver en 'Jesper Grønkjær' - meldt ude indtil kort før kampstart for så alligevel at stille op. Dog har jeg ikke samme forventning om succes ;-)
Tværtimod stiller jeg op uden forventning om at kunne gøre noget i kampen om DM-titlen. Det bliver et løb helt efter fodens signaler! Og for første gang har jeg en sovepose med til et 24 timers løb, så hvis jeg får ondt, har jeg mulighed for at hoppe i soveposen.
Jeg stiller op, fordi jeg ikke kan lade være! Absolut ikke i form til et 24 timers løb. Uden ordentlig mental opladning. Ingen særlig kost op til løbet; tværtimod venter en god konfirmationsmiddag om et par timer :-)
Jeg skal med, fordi jeg kan bruge løbet som en ekstra lang træningstur; møde gode løbevenner samt bruge det som forberedelsesløb til 6 dages løbet om 3½ måneder.
Dette er, hvad der sker, når man er ultraløber af hjertet ;-)

3 kommentarer:

  1. Ja, kære May-britt, det er jo forståeligt, at du ikke kan lade være, men, men, men, du risikerer jo, at din skade bliver værre, sådan at du slet ikke kan løbe. Efter at have brugt ca. 3/4 år på forsigtig genoptræning efter en overbelastningsskade, jeg ikke tog nok hensyn til, for jeg var jo liiiige meldt til et løb, bekymrer det mig, at du stiller op, for jeg ser da nødigt, at du bliver så skadet, at du må holde pause. Jeg måtte starte med 1 km om ugen i september, og er nu oppe på at kunne løbe godt 30 km pr. uge. Jeg forstår inderligt godt dit ønske om at være med, men pas dog nu alligevel godt på din fod. Mange hilsner Kirsten F

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt:
    Hvad plejer du da at spise op til et 24 timers løb? Jeg må indrømme at jeg har spist hvad der er normalt for mig - og iaften står den på 3-5 retter på restaurant - manden skal jo fejres når han har fødselsdag, også selvom jeg skal løbe på lørdag. Hvad er normal kost op til ultraløb?

    Hilsen Lillian

    SvarSlet
  3. Kirsten: Jeg stiller naturligvis kun op, fordi jeg har været helt smertefri de sidste 3 dage. Jeg har lovet mig selv - og andre - at stoppe i det øjeblik, jeg får ondt! Ihvertfald ondt andre steder end man kan forvente under et ultraløb ;-)

    Lillian: Jeg spiser lidt flere kulhydrater, selv om ultraløb primært er fedtforbræning. Desuden rører jeg aldrig alkohol i ugerne op til en konkurrence, men i går aftes røg der i bar desperation et glas vin ned. Jeg ved godt, at et enkelt glas ikke har nogen effekt på mit løb, så det er en ren mental ting for mig personligt :-)

    Så hyld du bare manden i dit liv i aften ;-)

    SvarSlet