fredag den 8. maj 2009

2 års jubilæum som ultraløber

Det er St. Bededag, og det betyder afholdelse af 6 timers løb i Vamdrup. Det var til dette løb, jeg debuterede som ultraløber for 2 år siden. Jeg kan stadig huske 'YES'-følelsen, da jeg passerede 42,195 km og forsatte... Det var STORT :-) 60,72 km blev det til, og jeg var meget træt og meget glad bagefter. Løbet afholdes for 3. og sidste gang i år. 24 løbere er stillet til starten kl. 9, og det kan følges her: http://www.vamdrupmotion.dk/ultra/resultat09.asp Kent Møller lagde en lidt drillende/provokerende kommentar på gårsdagens blog. Tak for den Kent, for den fik mig til at reflektere lidt mere over tingene. Der er flere grunde til, at jeg vælger Göteborg frem for Athen i år: 1. jeg har kendt til løbet længe før, det blev officielt, og da K-G kontaktede mig, gav jeg tilsagn om, at hvis jeg var skadesfri, ville jeg stille op. Den slags løfter har jeg svært ved at løbe fra... 2. 'playing it safe'. Jeg er stadig meget urutineret som ultraløber, og med de mange tidsgrænser i Spartathlon føler jeg mig ikke mentalt stærk nok. Hvis jeg ikke har troen på, at jeg kan gennemføre, stiller jeg ikke op. 144 timer/6 dage giver et resultat - om det bliver godt eller mindre godt har jeg ingen idé om, for det er langt ude på løberoverdrevet, at jeg slet ikke fatter det endnu! 3. Spartathlon finder også sted til næste år, men hvornår har vi igen et 6 dages løb i Skandinavien? Jeg håber, der er mange nordiske løbere, der vil bakke op om løbet, for oplægget fejler ikke noget! http://www.marathon.se/kgnystrom/6Dinfosve.htm Masser af overvejelser om fremtidige løb, men der skal jo også trænes ;-) Jeg er så småt ved at komme i gang efter VM. Korte ture i roligt tempo. Anklen er stadig lidt sart. Jeg har ikke smerter, men jeg kan mærke, at der ikke skal presses på endnu. Lidt øm i ve. lår og knæ pga. den mindre gode løbestil under VM. Men jeg er i gang :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar