søndag den 30. september 2012

Griseløbet 10 km

Det var perfekt løbevejr i Nærum til efterårets udgave af Griseløbet sammen med Jesper. Vi skulle begge løbe 10 km med to bakker undervejs og i dagens anledning også en god vind på store dele af ruten. Det koster selvfølgelig lidt sekunder på km-tiden, når man løber i modvind, men på 10 km har det trods alt ikke den store betydning.
 
Jesper mødte en tidligere træningskammerat
Jesper havde meldt ud, at han ville være glad for at komme under 42 min, men med et årelangt kendskab til manden vidste jeg, at han håbede på en tid omkring 40 min. Han er ikke ret glad for, at World Run har pillet tempoet ud af ham, og han kæmper for at komme op i fart igen. Derfor var det meget glædeligt, at han løb 00:40:18 hvilket også blev hilst med stor tilfredshed.

Når vi deltager i samme 10 km konkurrence, har jeg det beskedne mål at slutte max. 10 min. efter Jesper. I dag blev det til et nederlag med 6min.22sek., da jeg løb 00:46:40 , hvilket trods alt rakte til en 2. plads i min aldersklasse ud af 29 og nr. 12 samlet ud af 174 kvinder. Det tror jeg er årets bedste tid på 10 km for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar