søndag den 2. september 2012

Midnattsloppet Helsinki

Puha, det blev en meget våd tur til Finland! Det regnede hele lørdagen, og det stod ned i stænger lørdag aften, da vi skulle til startområdet, og for at genere løberne mest muligt var det tilsat en god vind!

Jeg skal nok komme med en længere beretning senere, men jeg skal snart i Farum Park til fodbold, så jeg vil bare nøjes med at skrive, at jeg løb den kuperede rute i tiden 50:01, hvilket rakte til en 2. plads ud af 178 kvinder i aldersklassen 50-54 år samt en 123. plads ud af 4083 kvinder samlet.

Desværre løb det finske team med de 2000 euro, mens vores 1000 euro bliver doneret Scleroseforeningen. Dette blev valgt ud fra, at en af holdets andre løbere kendte til sygdommen gennem en ex-kærestes mor, der var hårdt ramt af sygdommen, samt at min stedsøster for en del år siden fik diagnosen.

3 kommentarer:

  1. Jeg kan kun bevidne at det var så ualmindelig rædselfuldt vejr, vi har ikke haft sådan et vejr heroppe siden det meget tidlige forår. Jeg var ude på en "sympati-tur" ved 17-tiden og selv om jeg løb i noget læ i skoven, var jeg totalt gennemblødt efter 10 km.
    Så mine tanker var hos jer om aftenen og I fortjener en medalje for bare at have stillet op.
    Det var ikke lige det indtryk af Helsinki jeg havde tænkt mig at I skulle have... :(
    Fint at I donerede til Sclerose foreningen, det er da også meget aktuelt nu hvor Annette Fredskov løber sit projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var et rædsomt vejr!

      Donationen har ingen sammenhæng med Annette Fredskovs projekt, vil jeg gerne understrege. Jeg har hørt om det, men det er ikke noget, jeg følger med i. Donationen er valgt af de familiære årsager, jeg har nævnt i indlægget.

      Slet
  2. Hej May-Britt.
    Ved et tilfælde stødte jeg på din ovenstående udtalese vedr. Anette fredskov. Jeg synes at spore en smule utilfredshed med projektet ? Hvad mener andre garvede løbere mon om, at løbe 1 maraton om dagen ?
    Venlig Hilsen
    Hanne Laursen.

    SvarSlet