lørdag den 15. september 2012

Når minusdage bliver til plusdage

Dagen startede temmeligt crappy ud med maveproblemer. Ikke den bedste optakt når dagens program bl.a. byder på halvmarathon i Hørsholm! Jeg endte da også med at få lidt problemer omkring 17 km, hvor energien slap op, og jeg er derfor meget tilfreds med en tid omkring 1.47 og en 2. plads.

Men det var ikke det, der vendte indtrykket af dagen. Det var derimod flere dejlige hændelser omkring løbet. Det begyndte med at hilse på Anne, min trofaste køremakker til løbene i Allerød. Jeg fik også hilst på Erik fra Rødovre, som gang på gang slår mig i selvsamme løb i Allerød! Det fik jo straks humøret lidt i vejret.

Afsted kl. 10.30 med masser af 10 km og halvmarathonløbere. Selve løbet var fint, dog med lidt forbedringspunkter, men alt i alt en god oplevelse.

Jeg elsker at se unge løbere deltage i løb, og jeg gør, hvad jeg kan for at opmuntre dem. Omkring 15 km indhentede jeg et par unge drenge (15-16 år vil jeg tro), der løb godt og stabilt, og jeg spurgte, om det var deres først halvmarathon. "Det er det allerførste", lød svaret fra den ene. Jeg sagde, at hvis de forsatte det fine tempo, lå de til en tid langt under 2 timer, og mit bud var ca. 1.50. "Tror du virkelig?", svarede han med store øjne. Så løb jeg videre, for de behøvede ikke hjælp, da de var fint løbende. Naturligvis så jeg ham komme i mål, og knægten løb 1.49.03. Hvor var han glad og stolt - præcis som han fortjente at være! Jeg bliver bare så glad af den slags oplevelser :-)

Efter løbet fik jeg hilst på Henrik Franijeur, som er en af de Facebook-venner, jeg ikke har mødt IRL, men nu mødte vi hinanden, og det var rigtig hyggeligt at få sat ansigt og personlighed på navnet.

Jeg mødte også Per Hviid, der ligesom jeg er fra Birkerød. Tidl. fulgtes vi af og til til marathonløb, men det er efterhånden et par år siden, at vi sidst så hinanden. Per er en sub 3 timer marathonløber, desværre med et svangseneproblem for tiden. Ikke spændende med 3 marathons coming up!! Så er det jo godt, at jeg ved, at Ultrarun.com søgte en testløber til hælspore-sleeves. OK, Christian har faktisk fået de testløbere, han skal bruge (så skriv endelig ikke til ham!!), men han sagde alligevel ja til min forespørgsel, om Per må teste et par. Jeg bliver også glad, når jeg er i stand til at parre folk, der kan hjælpe hinanden.

Nu sidder jeg her, lidt lalleglad, over de mennesker, jeg fik set og genset, og glad for knægten der løb sit livs første halvmarathon.

Lille artikel fra lokalavisen
Foto: Henrik Franijeur


1 kommentar:

  1. Ditto her - det har været en god dag. Det var rart at møde en masse andre løberfreaks. Cu around. Per

    SvarSlet