onsdag den 12. september 2012

En skuffelse

Jeg har efterhånden deltaget i en del af Løberens workshops, og det er første gang, jeg er taget skuffet hjem. Arr. druknede nærmest i succes, og man havde først valgt at sige stop ved 65 deltagere, hvilket var 25-30 for mange efter min mening.

Jeg havde valgt at løbe de 4 km hjemmefra til Holte-hallerne, hvor der var en kort intro, før vi løb afsted mod Høbjerg i 3 grupper: en meget lille gruppe på de flade 2 km, min gruppe på ca. 40 løbere med 4 km i roligt tempo samt den sidste også med 4 km men i højere tempo. Løbet blev urytmisk, fordi der skulle være flere opsamlinger, og fordi kortholderen flere gange var i tvivl om vejen. Men det gjorde såmænd ikke så meget i første omgang. Vejret var skønt, og stemningen var god.

På Høbjerg var vi stillet flere øvelser i udsigt, som beskrevet i går, men det blev kun til det ene punkt: 2 x opløb og 2 x nedløb. That´s it! Det var virkelig skuffende, for det var et punkt, jeg havde glædet mig til. Man havde af uforklarlige årsager valgt at lade løbegrupperne forblive samlet i stedet for at dele os op efter antal, hvilket betød, at jeg skulle løbe op og ned med 40 andre, mens der var en lille gruppe på 4-5 løbere med meget bedre øvemuligheder. Prøv lige at øve nedløb, hvor du bliver rådet til at se 4-5 meter frem for dig i stedet for ned på fødderne, og det eneste, du kan se, er andre løberes hæle i stedet for underlaget.

Som sagt skulle vi hjem efter denne korte session, og jeg valgte at slutte mig til den lille 2 km gruppe, fordi jeg stadig havde løbeturen hjem fra Holte gennem Vaserne, før det blev mørkt. Her var vejvisningen ikke bedre end på udturen, og da jeg efterhånden var blevet ret kold af de mange stop, valgte jeg at bryde med gruppen, da vi nåede Øverødvej og løbe direkte mod hallen i stedet for gennem skoven.

Ialt fik jeg løbet 17 km + bakketræning, så det var fint. Især nød jeg Andreas Carlsen lille oplæg om opløbsteknik. Men som helhed er jeg skuffet. Det skal dog ikke afholde mig fra andre workshops fra Løberen, for jeg tror bare, succesen kom bag på dem, og det kan man jo så tage som noget positivt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar